کد خبر: 338678

طهرانچی: دانشگاه آزاد در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت و از بسیج‌ و تشکل‌ها انتظار داریم در محیط‌های دانشگاهی نشاط دانشجویی و انتخاباتی ایجاد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، پانزدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و سایر اعضا امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و با اشاره به اهمیت این هفته به لحاظ آموزشی و فرهنگی، گفت: متأسفانه هنوز فعالیت جدی در زمینه پیوند میان حوزه و دانشگاه در کشور صورت نگرفته و خیلی جدی به این مقوله پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم دانشگاه اسلامی خلق کنیم، باید وحدت میان حوزه و دانشگاه را جدی بگیریم، چرا که حوزه نظام هزار ساله آموزش عالی ما بوده است و تمام علوم از جمله ریاضیات، علوم طبیعی، فلسفه، ادبیات، فقه و ... را آموزش می‌داد. امام راحل در راستای وحدت بین حوزه و دانشگاه یک حرکت جدی ایجاد کردند و نه تنها دانشگاه را تکفیر نکردند، بلکه از این نهاد علمی به عنوان کارخانه آدم سازی تعبیر کردند و مقام معظم رهبری نیز در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه در کشور پیش قراول هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه با تأکید بر حل مشکلات فرهنگی سیاسی و اجتماعی جامعه را یکی از راهبردهای اساسی سند دانشگاه اسلامی عنوان کرد و افزود: ایجاد سازوکار و ساختارکارآمد وحدت حوزه و دانشگاه و تقویت نهادها و مراکز موجود، شناسایی زمینه‌های همکاری مشترک و تعیین اولویت‌های همکاری حوزه و دانشگاه در جهت رفع نیازهای جامعه و حل مسائل کلان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از اقدامات در این راهبرد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت از حضور علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزویان و دانشگاهیان در مراکز علمی یکدیگر، معرفی اسوه های علمی، فرهنگی ـ سیاسی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به یکدیگر، آسیب شناسی تعامل حوزه و دانشگاه و بررسی راهکارهای ارتقای آن، حمایت و توسعه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت آنها در جهت ارتقاء سطح آموزش عالی کشور را از دیگر اقدامات ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه برشمرد.

طهرانچی در ادامه با تأکید بر انجام پژوهش‌های فرهنگی، اظهار داشت: پژوهش فرهنگی به معنای ایجاد و تأسیس پژوهشکده نیست، بلکه به معنای تعریف و تبیین نظام موضوعات پژوهشی و ارائه برنامه‌های متناسب با آنهاست. شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید در تعامل با پژوهشگاه، یک برنامه علمی پژوهشی فرهنگی در فضای دانشگاه داشته و بر بستر پژوهشی حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از لحاظ اجتماعی نسبت به انقلاب اسلامی و جریان انقلابی تعهد دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با جریانات جناحی و فردی در انتخابات برخورد می‌کند و هدف این دانشگاه برگزاری انتخابات سالم و پرشور و تشکیل یک مجلس انقلابی جوان با توجه به شاخص‌های مقام معظم رهبری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم دانشگاه آزاد اسلامی در دعواهای جناحی و فردی ورود کند. دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت و از بسیج‌ و تشکل‌ها انتظار داریم در محیط‌های دانشگاهی نشاط دانشجویی و انتخاباتی ایجاد کنند.

مرتبط ها