کد خبر: 339756

ضرورت تلاش بیشتر به منظور کاهش شدت فقر

نیازمندان و محرومان در شرایط کنونی به دلایل مختلف و ازجمله افزایش شدت فقر نمی‌توانند با مبالغ قبلی زندگی عادی خود را اداره کنند و ما باید فعالیت‌هایمان را چندین برابر افزایش دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در سفر به استان اصفهان گفت: در سال 98 یعنی سالی که ظاهر و واقعیت آن این است که وضعیت مالی مردم خوب نیست، همین مردمی که در کناره محرومیت قرار دارند 34 درصد بیشتر از سال پیش به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد کمک کردند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمندان و محرومان در شرایط کنونی به دلایل مختلف و ازجمله افزایش شدت فقر نمی‌توانند با مبالغ قبلی زندگی عادی خود را اداره کنند، افزود: ما نگران هستیم و باید فعالیت‌هایمان را چندین برابر افزایش دهیم

عسگریان ادامه داد: برای افزایش کمک‌های مردمی در این وضعیت برنامه‌های زیادی داریم که مقدمه و مطلع آن جذب حامیان بیشتر در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین است.

وی همچنین گفت: در استان اصفهان هم برنامه‌ای برای افزایش 60 تا 70 هزارنفری حامیان ایتام و فرزندان محسنین در حال اجراست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به استقبال خوب مردم اصفهان از طرح‌های این نهاد، خاطرنشان ساخت: امسال 102 مرکز نیکوکاری جدید در این استان افتتاح‌شده است که رشدی بیش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.