کد خبر: 347031

آمریکا هم با کرونا دست به یقه شد

یکی از موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا فردی بوده است که ظاهرا هیچ ارتباطی با سفر‌های خارجی یا افراد بیمار نداشته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد، فردی در ایالت کالیفرنیای شمالی در حالی به کرونا مبتلا شده است که هیچ سفری به مناطق آلوده به ویروس کرونا نداشته و با هیچ فردی که آلودگی‌اش به این ویروس شناخته شده باشد، در تماس نبوده است. هنوز معلوم نیست این فرد چگونه به کرونا مبتلا شده است.

سی دی سی (CDC) در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت چنین موردی می‌تواند نمونه‌ای از گسترش بیماری کووید ۱۹ (covid-۱۹) در جامعه محلی باشد که برای اولین بار در آمریکا رخ داده است. ایالت کالیفرنیا این مورد ابتلا به کرونا را که اولین بار واشنگتن پست گزارش کرد، اولین نمونه از سرایت داخلی در جوامع محلی عنوان کرده است.

سرایت داخلی کرونا نشانه مهمی از تغییر روند مبارزه با این ویروس است. تاکنون ۶۰ مورد شناخته شده از آلودگی به ویروس کرونا ثبت شده و ۵۹ نفر آن‌ها کسانی بودند که به آسیا سفر کرده یا در تماس نزدیک با افرادی بودند که به آنجا رفته بودند. ۴۲ نفر آن‌ها در زمانی که در کشتی تفریحی دایموند پرنسس در آب‌های ژاپن قرنطینه بودند، به این ویروس آلوده شدند.

شواهدی وجود دارد که علاوه بر بیمارستانی که این فرد مبتلا به کرونا در آنجا بستری است، ممکن است دیگر بیمارستان‌های کالیفرنیا نیز درگیر این مورد باشند، چون آن بیمار از بیمارستان دیگری به آنجا منتقل شده بود؛ بنابراین مقامات محلی دستورالعملی صادر کرده‌اند که هیچ بیمار جدیدی به دو بیمارستان واقع در آن منطقه که «فیرفیلد» نامیده می‌شود، منتقل نشود.

مرتبط ها