کد خبر: 351227

در روزهای خانه نشینی کرونا؛

بهترین بازی‌های PS4 و Xbox one و PC برای گذراندن قرنطینه

بخش هیجان‌انگیز بازی این است که انتخاب‌های شما واقعا اهمیت دارد و هر تصمیم می‌تواند در پایان این بازی تاثیرگذار باشد. اگر به انتخاب‌های خود توجه نداشته باشید، ممکن است غمگین‌ترین پایان را از بین ۳۶ پایان‌بندی مختلف آن نصیب خود کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیوع و گسترش کووید-۱۹به معضلی جدی در سراسر جهان تبدیل شده است و بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، فاصله‌گیری اجتماعی است. این بدین معنی است که تا جای ممکن در خانه خود بمانید. خوش‌بختانه، گیمرها به این‌که می‌توانند مدت‌ها در خانه بمانند و در کنار خوراکی‌های خود، ساعت‌ها و روزها به بازی کردن ادامه دهند شناخته شده‌اند.
پس اگر شما گیمر هستید و برای حفظ سلامت خود و دیگران می‌خواهید مدتی در خانه بمانید، نگاهی به این گزارش داشته باشید تا با بازی‌های طولانی‌ای آشنا شوید که قادر هستند شما را برای مدت زمان زیادی سرگرم نگه دارند.

1. The Elder Scrolls V: Skyrim

این بازی ساخته استودیو Bethesda، یک بازی نقش‌آفرینی اکشن است که تقریبا برای همه پلتفرم‌های شناخته‌شده امروز در دسترس است. با این بازی وارد نقش یک اژدهازاده (Dragonborn) جنگ‌جو و پیشگو خواهید شد که با آلدوین (Alduin) وارد نبردی برای تعیین سرنوشت جهان می‌شود.
زمان زیادی از تاریخ عرضه بازی The Elder Scrolls V: Skyrim می‌گذرد، اما اگر هنوز فرصتی برای بازی کردن آن پیدا نکرده‌اید، حداقل ۱۰۰ ساعت سرگرم خواهید بود. حتی می‌توانید آن را برای بار دیگر بازی کنید تا با جزئیات خارق‌العاده این بازی آشنا شوید و نکاتی را بیابید که در اولین دفعه از دست دادید.
این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کنسول‌های نسل هفتم موجود است.

2. Persona 5 Royal

مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی Persona به داستان‌های طولانی و دنیای اسرارآمیزشان معروف هستند و بازی Persona 5 از این قاعده مستثنی نیست. بازی اصلی به تنهایی می‌تواند بیش از صد ساعت به طول انجامد. نسخه گسترده‌تر این بازی که به عنوان Persona 5 Royal شناخته می‌شود حتی محتوای بیشتری به بازی اضافه می‌کند.
داستان بازی در طول یک سال در جریان دارد که تعدادی دانش‌آموز دبیرستانی پرحاشیه دنیای اسرارآمیزی را پیدا می‌کنند. درون این دنیا، تاریک‌ترین آرمان‌های مردم حضور دارد. همچنین این بازی دارای یک سیستم «ارتباط اجتماعی» پیچیده است که فعالیت‌های اضافی و فرعی به بازیکنان توانایی‌ها و قابلیت‌هایی برای ذخیره کردن می‌دهد. در این بازی نبردهای سختی وجود دارد که فشردن هر کلید می‌تواند تصمیم برای تغییر در استراتژی باشد، پس انتظار پایان‌بندی‌های گوناگون را داشته باشید.
این بازی در تاریخ ۱۲ فروردین امسال (۳۱ مارس) برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شده است و برنامه‌ای برای عرضه آن برای دیگر کنسول‌ها وجود ندارد.

3. The Witcher 3: Wild Hunt

اگر به پایان مجموعه تلویزیونی The Witcher رسیدید، نوبت آن است که در نقش گرالت (Geralt of Rivia) زندگی کنید و وارد دنیای افسانه‌ای ساخته استودیوی CD Projekt RED شوید. این استودیوی لهستانی اغلب به دنیاهای غنی و پرمحتوای بازی‌هایش نامدار است و این قضیه شامل دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt و بسته‌های الحاقی آن نیز می‌شود.
در این بازی، وایلد هانت (Wild Hunt) به دنبال گرالت که در جست وجوی فرزندخوانده خود، سیری (Ciri) است، می‌رود. بخش هیجان‌انگیز بازی این است که انتخاب‌های شما واقعا اهمیت دارد و هر تصمیم می‌تواند در پایان این بازی تاثیرگذار باشد. اگر به انتخاب‌های خود توجه نداشته باشید، ممکن است غمگین‌ترین پایان را از بین ۳۶ پایان‌بندی مختلف آن نصیب خود کنید.
علاوه بر این‌ها، دو بسته الحاقی داستانی به نام Hearts of Stone و Blood and Wine شما را حتی پس از پایان بازی سرگرم نگه می‌دارد. در کل می‌توان ماه‌ها وقت خود را صرف این بازی کنید و همچنان از آن لذت ببرید.
این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است.

4. Monster Hunter World

مجموعه بازی‌های Monster Hunter استودیو Capcom، اغلب به علت محتوای غنی خود معروف‌اند و ورودی ۲۰۱۸ این مجموعه این سنت را ادامه داد. داستان بازی Monster Hunter World می‌تواند حدود ۵۰ ساعت شما را درگیر خود کند.
البته اتمام داستان تنها هدف این بازی نیست. بلکه شکار هیولاها در فضای اطراف Astera می‌تواند زمان بازی را تا بیش از ۳۰۰ ساعت گسترش دهد و این شاید به تنهایی برای تمام دوران قرنطینه کافی باشد.
این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان موجود است.

5. Watch Dogs2

این بازی ساخت شرکت یوبیسافت است و داستان از این قرار است که مارکوس شخصیت اصلی بازی ابتدا مهارت‌های خود را به عنوان یک هکر کاربلد اثبات می‌کند تا بلیت ورود به گروه DedSec را به دست آورد. این گروه زیرزمینی در سراسر شهر آوازه‌اش به گوش مردم رسیده و دنبال‌کننده‌های آنان با پوسترها و گرافیتی‌ها حمایت خود را نشان می‌دهند. سران اصلی این گروه پنج نفر هستند که هر کدام وظیفه‌ی مشخصی دارند و مارکوس هم به عنوان سرباز پیاده شخصاً سراغ شرکت‌ها و مدیران رده بالا می‌رود.
این بازی بیشتر از 80 ساعت گیم‌پلی دارد.
این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان موجود است.

نویسنده: سید علی جعفری

مرتبط ها