کد خبر: 351963

درخواست تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های بوشهر از نمایندگان استان

۱۳ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های جنوب بوشهر در نامه‌ای خطاب به نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس یازدهم خواستار مطالبه وی از شرکت‌های نفتی و پتروشیمی‌های منطقه ویژه انرژی پارس برای مقابله با کرونا در جنوب استان شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۳ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های جنوب استان بوشهر در نامه‌ای خطاب به شیخ موسی احمدی، نماینده منتخب مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس یازدهم خواستار مطالبه وی از شرکت‌های نفتی و پتروشیمی‌های منطقه ویژه انرژی پارس برای مقابله با کرونا در جنوب استان شدند.

در این نامه آمده است:

همانگونه که مستحضرید مدتی است بیماری منحوس کرونا جامعه ما را درگیر خود کرده است و تعداد مبتلایان روز به روز با روند افزایشی رو به پیشرفت است. با شیوع این ویروس در کشور مسئولان دولتی، نظامی و انتظامی، گروه‌های جهادی و مردمی و اقشار مختلفی از جامعه پا به عرصه گذاشته اند و خالصانه در حال خدمت رسانی اند، تشکل‌های دانشجویی جنوب استان هم با همکاری قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید ماسک، ماده ضد عفونی و مطالبه گری‌های تخصصی و … در حال انجام فعالیت می‌باشند.

بسیج دانشجویی شهید فخرایی جنوب استان در راستای ایفای نقش خود جهت مطالبه از مسئولین با همکاری قرارگاه مبارزه با کرونا طبق کار کارشناسی و بررسی‌هایی که به عمل آورده، مسائل اصلی و تاثیرگذار حوزه انتخابیه جنابعالی را که عدم رعایتشان ممکن است به پیشرفت و شیوع بیشتر ویروس منحوس کرونا منجر شود را به شرح ذیل خدمتتان تقدیم می‌نماید.

مطالبه گری از شرکت‌های نفتی، پتروشیمی‌ها و… جهت انجام رسالت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان (ضد عفونی شهرها، خرید ماسک و اهداء رایگان، توزیع بسته‌های حمایتی در بین اقشار ضعیف جامعه).

پیگیری و محدود سازی پرواز‌های ورودی و خروجی از فرودگاه عسلویه و پایانه‌های اتوبوسرانی.

پیگیری برای به تحقق پیوستن و شفافیت در هزینه کرد بودجه‌ای شرکت‌های نفتی و پتروشیمی‌ها به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سایر ارگان‌هایی که قول داده اند (۳۰ میلیارد تومان).

دور کاری، محدود سازی رفت و آمد و تعدیل تعداد کارگران تا پایان یافتن کامل ویروس منحوس کرونا.

حمایت، بازدید از فعالیت‌ها و تشویق گروه‌های خودجوش مردمی که در سیل اخیر و مبارزه با کرونا در حال فعالیت هستند.

سرکشی و پیگیری مشکلات بیمارستان ها، مراکز بهداشت حوزه انتخابیه تان.

مطالبه گری و پیگیری جدی مسئله احداث بیمارستان‌های تخصصی در استان توسط وزارت نفت.

پیگیری حقوق از دست رفته مردم شریف شهرستان دیر در موضوع حق آلایندگی.

بازدید و سرکشی از مناطق سیل زده و حل مشکلات آن‌ها.

برگزاری جلسه با بازاریان، تجار، کسبه، اصناف و دستفروشان حوزه انتخابیه و انتقال مشکلات آنان به مسئولان.

لازم به ذکر است که بسیج دانشجویی خود را پشتیبان حرکت‌هایی می‌داند که در جهت اشاعه امید، تقدیر و تشکر از مردم و به طور کلی خدمت به مردم است و از جنابعالی انتظار می‌رود که با گذشت حدود دو ماه از شیوع این بیماری، در بین اقشار مختلف مردم حضور یافته و صدای رسای مردمی باشید که شما را برگزیده اند و مطالباتی که در پیوست اعلام شده را در جهت بهبود سلامت مردم و ریشه کن کردن این بیماری مهلک پیگیری فرمایید.

اسامی امضاءکنندگان نامه:

قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی حوزه شهید فخرایی جنوب استان بوشهر
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی جم
جامعه اسلامی دانشکده فنی و مهندسی جم
قرارگاه فضای مجازی شهید فخرایی بسیج دانشجویی استان بوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کنگان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کنگان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دیر
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دیر
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور عسلویه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جم
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد جم
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی عسلویه
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کنگان

مرتبط ها