کد خبر: 371136

ذوالفقاری: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف مناسب نیست

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا گفت: در مجموع روند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اجرای پروتکل‌ها در بخش‌های مختلف کشور مناسب نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، سی و پنجمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پیش از ظهر امروز چهارشنبه دوم مهرماه به ریاست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و با حضور حریرچی و رئیسی معاونین وزارت بهداشت و درمان در سالن پیامبراعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

  
در ابتدای این جلسه، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.

در ادامه ذوالفقاری پس از ارائه اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا بر تداوم بررسی موضوعی مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از این طریق به صورت قاعده‌مند عمل کرده و نتایج جلسات کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

وی در ادامه بر لزوم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد و گفت: باید ببینیم که تصمیماتی که تاکنون اخذ شده چقدر اجرایی شده است، وضعیت کنونی بیماری کرونا در چه سطحی است، روندهای پیشرو چگونه است و در نتیجه چه اقدامات جدیدی باید انجام دهیم.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند نظارت بر اجرای دستوالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته عالی نظارت ارائه و بر لزوم استمرار نظارت‌های جدی خصوصا با همکاری نهادهایی چون بسیج و نیروهای مردمی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تمامی بخش‌های شهر تاکید شد.

ذوالفقاری در همین راستا با اشاره به اینکه در مجموع روند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اجرای پروتکل‌ها در بخش‌های مختلف کشور مناسب نیست، گفت: باید از نهادها و سازمان‌ها اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی را مطالبه کنیم. همچنین بایستی سازوکازی ایجاد کنیم که سازمان‌ها و نهادها بر اجرای پروتکل‌ها در مجموعه خود نظارت کنند و در این خصوص پاسخگو باشند. همچنین نیاز به شبکه جامع ناظری است که علاوه بر نظارت درونی سازمان‌ها، نظارت همه‌جانبه بر سازمان‌ها و ادارات و نهادهای مختلف داشته باشد و گزارشی از روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه کند.

وی در همین خصوص عنوان کرد: برای تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از ظرفیت‌هایی چون بسیج به عنوان تیم‌های نظارتی استفاده کرد که این تیم‌ها گزارش نظارت خود را به سیستم شبکه بهداشت شهرستان و استان مربوطه ارائه کنند.

ذوالفقاری همچنین طراحی سامانه نظارت همگانی برای همکاری همه مردم کشور در مسیر نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و ارائه مستندات عدم اجرای پروتکل‌ها در نقاط مختلف شهر را پیشنهاد داد.

در پایان این جلسه نیز گزارشی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی و پایانه‌های شهری از سوی شهرداری و معاونت عمرانی وزارت کشور ارائه شد و موضوعات و مسائل به وجود آمده در حوزه حمل ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در اثر شیوع بیماری کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.