کد خبر: 371742

مجموعه‌های دانشجویی استان مرکزی باید کارهای بنیادین و اثرگذار ارائه کنند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: مجموعه‌های دانشجویی استان مرکزی باید کارهای بنیادین و اثرگذار ارائه و اجرا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم در مراسم اختتامیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان مرکزی اظهار داشت: دفاع مقدس یک جهاد اصغر است زیرا جهاد اکبر مبارزه با هوای نفس است و در واقع به معنای این است که انسان به دنبال خواست خداوند باشد همچنین بالاترین مرتبه جهاد پیروی از خواست و رضایت الهی است و امروز جهاد فرهنگی جهاد اکبر است.

وی افزود: از سال‌های گذشته طرح ولایت یک آغاز به کار کرد که جهاد کبیر است زیرا این طرح در برابر فتنه و توطئه‌های جنگ فرهنگی دشمنان عملکرد خوبی داشته به طوری که طرح عمیق و بنیادین فرهنگی است و امروز باید در بسیاری از مجموعه‌ها و مراکز اجرا شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی ادامه داد: کار فرهنگی با کار بنیادین فرهنگی متفاوت است به طوری که امروز در کشور مجموعه‌های مختلفی کار فرهنگی انجام می‌دهند اما ماندگاری کار بنیادین فرهنگی و اثربخشی آن نسبت به کار فرهنگی بیشتر است بنابراین کار فرهنگی باید دوام، ماندگاری و اثربخش باشد به طوری که وقتی یک اقدام فرهنگی با هیجان و احساسی آغاز می‌شود نه تنها اثرگذاری ندارد بلکه آسیب‌های بسیاری هم وارد می‌کند.

ایمانی‌مقدم بیان کرد: زمانی که کار پایه‌ای و بنیادین انجام نشود خساراتی هم دربر دارد که می‌توان به ریزش‌هایی که در طول انقلاب اسلامی بود اشاره کرد به همین سبب طرح ولایت یک اقدام بنیادین فرهنگی و ارزشمند است که باید تقویت شود.

وی افزود: اگر اقدام بنیادین نداشته باشیم سایر علوم می‌توانند انسان را به بیراهه ببرند به طوری که در طول تاریخ انقلاب اسلامی این موضوع دیده شد، افرادی که براساس هیجان و احساسات خود عمل می‌کردند در نهایت به بیراهه رفتند. بر‌اساس تاکیدات مقام معظم رهبری امروز کار بنیادین فرهنگی در مدارس علمیه کشور انجام می‌شود و باید سایر اقدامات فرهنگی هم بر این اساس حرکت کنند و توجه به این نکته ضروری است که قبل از انجام کار فرهنگی باید اعتقادات و باورهای خود را محکم و استوار کرده تا در مسیر الهی حرکت کنیم.

مرتبط ها