کد خبر: 373237

منشور پیشنهادی مقتدی صدر درباره امنیت

مقتدی صدر با ارائه یک منشور پیشنهادی برای بازگشت امنیت به عراق درباره خطر مداخلات خارجی بر این کشور هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه خبری السومریه «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در صفحه توییتری خود نوشت: «من امروز برای نگارش منشورهای صلح تلاش می‌کنم که امنیت را به کشور و ملت بازگردانده و آن را از مداخلات خارجی دور و هیبت وطن را حفظ می‌کند».

مقتدی صدر در ادامه به 3 منشور اشاره کرد که شامل موارد زیر است:

-منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز
- منشور جهاد ملی
-منشور اصلاحات سیاسی

صدردرباره منشور اول گفت که این منشور شامل شروط شرعی و قانونی و اجتماعی برای تظاهرات است٬ منشور دوم شامل قانونی برای قهرمانان حشد شعبی و گروه‌های مقاومت بوده تا آنها در مسیری حرکت کنند که مقاومت ملی کشور به دور از شهرت و پول و سیاست باشد و استقلال و حاکمیت کشور و دولت را حفظ کند.

رهبر جریان صدر عراق درباره منشور سوم خاطرنشان کرد که این منشور شامل شروطی برای اصلاحات سیاسی و برگزاری انتخاباتی پاک و ملی و صرف نظر از گرایش‌های فکری و مدنی است با کمک مردم است.

مقتدی صدر در ادامه خطاب به مردم عراق گفت که از منافع حزبی و طائفه‌ای دوری کرده و آن را بر منافع ملت مقدم ندانند. وی اشاره کرد که نباید به غیرنظامیان و هیئت‌های دیپلماتیک در عراق تجاوز شود.

رهبر جریان صدر هشدار داد که تا زمانی که دستانی از خارج بر ما حکومت می‌کنند و ملتمان از ترس و گرسنگی و بیماری و کمبود خدمات رنج می‌برند عراق در خطر است.

مرتبط ها