کد خبر: 3840

افتتاح تونل توحید؛اواسط دی

محمد هادی ایازی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: علت به تأخیر افتادن بهره برداری از این تونل، آماده نبودن بخشهایی از سطح رمپ جنوبی تونل است. وی با بیان این که هیچ مشکل خاص فنی برای بهره برداری از این تونل وجود ندارد، افزود: همه بخشهای رمپ شمالی و داخلی تونل کاملاً آماده بهره برداری است و فقط در رمپ جنوبی مقداری کارهای سطحی باقی مانده است که در روزهای آینده مرتفع خواهد شد.

به گزارش«خبرنامه داشجویان ایران» ،سخنگوی شهرداری تهران گفت: تونل توحید، حداکثر تا سه هفته دیگر به بهره برداری می رسد.

ایازی اضافه کرد: امشب جشن تجلیل از کارگران و مهندسان مجری طرح تونل توحید در داخل این تونل برگزار می شود. در ساخت تونل توحید که 30 ماه طول کشید، بیش از 3 هزار کارگر و مهندس مشارکت کردند. سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه با بازگشایی تونل توحید، روزانه یک میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود گفت: این صرفه جویی، در سه سال کل اعتبارات هزینه شده برای این تونل را برمی گرداند.

وی افزود: کار مطالعاتی تونل توحید، سالها قبل انجام شده بود؛ اما به علت مسائل خاص ترافیکی این منطقه، به اجرا درنیامده بود. ایازی اضافه کرد: تونل توحید از رمپ شمالی تا رمپ جنوبی، بیش از 3 هزار متر و دارای بیش از 3 هزار ستون میانی ، شرقی و غربی است. سخنگوی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه تونل توحید، بزرگراه شهید چمران را به بزرگراه شهید نواب متصل می کند، گفت: افتتاح این تونل گره کور ترافیکی این منطقه را باز می کند.

مرتبط ها