کد خبر: 391257

افزایش پرداختی به مستمری بگیران در سال ۱۴۰۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان چهارمحال وبختیاری از افزایش پرداختی به مستمری بگیران در سال ۱۴۰۰ خبرداد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرآنلاین، غلامرضا محمدی ضمن تشریح جزئیات پرداخت مستمری به بازنشستگان از کار افتادگان و بازماندگان گفت: اولین مرحله متناسب سازی حقوق مستمری بگیران در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ انجام پذیرفت و مقدمات دومین مرحله در همان ۱۳۹۹ انجام پذیرفت.

وی افزود:در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ پرداختی حقوق به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ حدوداً ۱۳۰ درصد افزایش داشته است که سازمان تامین اجتماعی تلاش مشابه آنها انجام و در این زمینه عدالتی برقرار شد.

مدیر کل تامین اجتماعی افزود: در سال جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تامین اجتماعی انجام  و افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان همزمان با مرحله دوم متناسب سازی از ابتدای سال جاری انجام می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته و روالی که از چندین سال قبل وجود داشت افزایش سالیانه حقوق مستمری بگیران در اواخر بهار انجام و مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران نیز در تابستان پرداخت می گردید اما در سال جاری این رویه تغییر کرده است.

محمدی افزود: بازنشسته حداقل بگیری که ۳سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته و حقوقش در اواخر سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فرودین ماه سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد،برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال سابقه دارند  حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال سابقه دارند این رقم مقداری بیشتر است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اظهار داشت: این افزایش در فروردین ماه در فیش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فروردنی ماه هر چه افزایش می یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد،گفت: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفند ربطی به فروردین ندارد و مبلغی هم از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کسر نمی شود.

وی ابراز امیداوراری کرد طی چند روز آینده احکام نهایی بازنشستگان صادر و واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه با ماههای گذشته پرداخت گردد.