کد خبر: 392626

۲۶ درصد پست‌های مدیریتی کشور در اختیار بانوان است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اکنون ۲۶ درصد پست‌های مدیریتی کشور در اختیار بانوان است که این رقم در اوایل دولت دوازدهم حدود ۱۲ درصد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، معصومه ابتکار صبح یک شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که به صورت ویدئو کنفرانس با سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اکنون ۲۶ درصد پست‌های مدیریتی کشور در اختیار بانوان است که این رقم در اوایل دولت دوازدهم حدود ۱۲ درصد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در رتبه‌های عالی و میانی مدیریت، حدود ۸ هزار زن فعال هستند.

وی افزود: طرح تاب آوری بانوان با هدف رفع مشکلات این قشر در هر منطقه طراحی و اجرا شده است لذا باید مشکلات بانوان به تفکیک مناطق احصا شود و با ارائه راه حل مشکلات را رفع کنیم.

ابتکار از تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات اداره کل بانوان استان‌ها خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا در بودجه سال ۱۴۰۰ سهم بیشتری به بانوان تخصیص داده شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: با جذب بیشتر اعتبارات می‌توانیم طرح‌هایی مانند تحکیم بنیان خانواده، ایجاد اشتغال برای زنان و افزایش مهارت آموزی بانوان را به شکل بهتری پیاده کنیم.

وی در انتها گفت: برای رفع مشکلات زنان در حوزه اشتغال باید در حوزه شهری با ایجاد تعاونی زنان و در حوزه روستایی با ایجاد صندوق خرد زنان این قشر را وارد چرخه فعالیت کنیم.

مرتبط ها