کد خبر: 398048

متخصصان ایرانی غیرمقیم درپارک علم و فناوری دانشگاه تهران جذب می‌شوند

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در صدد جذب متخصصان ایرانی غیر مقیم است که در این راستا با معاونت علمی و فناوری همکاری می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از خبرگزاری مهر، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اولین رویداد برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» را امروز برگزار کرد.

هدف از برگزاری این رویداد حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه و در راستای حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان بود. این رویداد فرصتی را در اختیار متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور قرار می‌دهد تا به ارائه دستاوردها و محصولات خود بپردازند و بتوانند برای طرح‌های خود سرمایه‌گذار جذب کنند.

خدیجه امیریان مشاور عالی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در امور بین‌الملل در اولین رویداد مجازی برنامه متخصصان خارج از کشور با تاکید بر آمادگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب محققان و نخبگان ایرانی مقیم خارج افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یکی از ۱۲۴ پایگاه‌ برنامه همکاری با متخصصان و نخبگان ایرانی خارج از کشور است و در اجرای این برنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری می کند.

وی شبکه سازی را یکی از اهداف این رویداد دانست و اظهار داشت: این شبکه سازی بین متخصصان خارج از کشور، صنایع، سرمایه‌گذاران و نهادها صورت خواهد گرفت.

امیریان در ادامه از جذب سرمایه به عنوان هدف دوم رویداد یاد کرد و گفت:جذب سرمایه برای ایده‌های برتر متخصصان و محققان ایرانی مقیم خارج از جمله اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: آشنایی متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با توانمندی‌های پایگاه‌های همکار و همچنین دریافت پیشنهادات و چالش‌های پیش روی این متخصصان و سرمایه گذاران و سایر نهادها به منظور ارتقای این برنامه از دیگر اهداف برگزاری این رویداد به شمار می‌رود.

امیریان با اشاره سابقه پارک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: این پارک به برنامه همکاری با محققان خارج از کشور پیوسته است و هر کدام از این محققان و نخبگانی که بخواهند با شرکت‌ها و هسته های فناور و شتابدهنده‌ها همکاری کنند، علاقه مند به جذب آنها هستیم.

مرتبط ها