کد خبر: 402185

شکسته شدن رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور

برای رسیدن به ایمنی جمعی در مقابل ویروس کرونا، می‌بایست حداقل ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تا پایان سال واکسینه شده باشند. از همین رو لازم است که حداقل ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تأمین شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ این در حالی است که روند واکسیناسیون در کشور همچنان به کندی پیش می‌رود و هنوز کمتر از سه میلیون نفر از جمعیت هدف، ۲ دوز واکسن را زده‌اند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون متناسب با جمعیت کشور انجام نشده است، گفت: تاکنون در استان تهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واکسن کرونا زده‌اند که از این تعداد حدود ۴۸۰ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به جمعیت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان تهران، این عدد مطلوب نیست.

زالی با عنوان این مطلب که افزایش سرعت واکسیناسیون در جلوگیری از فرآیند انتقال و چرخش ویروس هم مؤثر است، گفت: اگر روند کند واکسیناسیون ادامه داشته باشد فرآیند اثر بخشی واکسیناسیون برای جلوگیری از گسترش ویروس نیز مختل می‌شود و مرگ و میرها افزایش می‌یابد.

گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که برای گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ ساله در کشور، دو میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن نیاز است و برای افراد با بیماری‌های زمینه‌ای، چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واکسن و برای گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۹ میلیون و در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال حدود هفت میلیون واکسن نیاز داریم.

در همین حال، تاکنون ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۴۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۲۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۰ دوز رسید.

مقایسه آمارهای روزانه واکسیناسیون در کشور نشان می‌دهد که روز گذشته بالغ بر ۳۰۴ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

مرتبط ها