کد خبر: 404318

تمرکز جهاددانشگاهی روی مهارت محور شدن آموزش دانشجویان

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: روی مهارت محور شدن آموزش دانشجویان تمرکز جدی کرده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی کشور، درباره اظهار کرد: به این حد از توانایی رسیده ایم که با توجه به سابقه گذشته خود در بحث ژنتیک روی اصلاح نژاد دامی کار کنیم تا بتوانیم به تقویت خصوصیات و ویژگی‌های ضعیف آن بپردازیم.

او افزود: در حال حاضر ۴ بذر هیبریدی از قبیل کاهو، خیار، فلفل و گوجه فرنگی را تولید کرده ایم و به اسم خود ثبت خواهیم کرد.

طیبی تصریح کرد: تمامی این موارد نشان می‌دهد که توانایی انجام کار‌های بزرگ در کشور وجود دارد و باید خود را باور داشته باشیم و با حمایت‌های مناسب در زمان درست فعالیت‌های خود را آغاز کنیم تا بتوانیم به فناوری‌های مورد نیاز دست یابیم.

رئیس جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: در حوزه فرهنگی فعالیت‌های خود را در چند زمینه ادامه دادیم و ۲ انتخابات حضور ماموریت محور داشته ایم، به اینصورت که قرار شد خبرگزاری ایسنا روی تشکیل دولت کارآمد تمرکز کند و سازمان دانشجویان ما روی بحث بسیار مهم مسابقات ملی مناظره دانشجویی فعالیت داشتند تا بتوانیم فرهنگ مناظره صحیح را بین دانشجویان آینده ترویح کنیم و آن‌ها بتوانند در مسائل مهم کشور کار کارشناسی و علمی انجام دهند و بر اساس نتایج آن تصمیم گیری کنند و اگر در مناظره‌ای سخنرانی کردند حتما بر مبنای کار علمی باشد.

طیبی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی کتابخوانی ۳ دقیقه‌ای بود، به این معنا که دانشجو بتواند در طول ۳ دقیقه از پایان نامه خود در برابر استاد مربوطه دفاع کند تا به توانمندی مطلوبی دست یابد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: در حوزه آموزش عالی، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی کشور را به معاونت آموزشی و کارآفرینی تغییر دادیم تا ۳ سطح آموزش کشور در حوزه عالی، کاربردی و کوتاه مدت کاملا روی آموزش مهارت محور تمرکز کنند و به توسعه آن بپردازند تا فارغ التحصیلان کارآفرین خوب یا کارشناسان کارآمدی باشند.

طیبی ادامه داد: در حوز آموزش عالی ارتباط خوبی بین موسسات آموزش عالی و موسسات پژوهشی شکل گرفت و تجربیات بسیار خوبی از آن حاصل شد. همچنین، در پژوهشگاه رویان و در حوزه علوم سلولی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تربیت می‌کنیم که فوق العاده مورد استقبال دانشجویان دیگر هستند و علی رغم اینکه مجموعه ما غیر انتفاعی است، اما استادان آن فهم خوبی از فیزیک علم دارند و به راحتی آن را بیان کرده و خوب تبدیل به کاربرد می‌کنند و دانشجویان هم در آزمایشگاه‌ها پروژه خود را انجام می‌دهند و به یک محقق کارآمد تبدیل می‌شوند و به آسانی می‌توانند در جامعه فعالیت داشته باشند.