کد خبر: 414011

افزایش شعب مشترک دانشگاهی با کشورهای مسلمان و همسایه

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم از برنامه ریزی برای توسعه شعبه‌های مشترک دانشگاهی در کشورهای مسلمان و همسایه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین سالار آملی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه وزارت علوم برای افزایش جذب دانشجوی غیر ایرانی گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند بالای ۵۷ هزار نفر است که شامل دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی، جامعه المصطفی و وزارت علوم می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از این دانشجویان در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی در حال تحصیل هستند و امیدواریم با کاهش مشکلات مربوط به کرونا اکثر این دانشجویان به صورت حضوری در ایران حاضر شده و ادامه تحصیل بدهند و تعداد این دانشجویان افزایش یابد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به شعبه‌های مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور گفت: در طول دو سه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی یک مقدار مشکلاتی داشتیم اما محور اساسی ما برای ایجاد شعبه‌های مشترک دانشگاهی کشورهای مسلمان و همسایه ما هستند.

سالار آملی درباره آمار شعبه‌های مشترک دانشگاهی نیز افزود: در مجموع حدود ۹ شعبه مشترک در دانشگاه‌های کشورهای منطقه داریم.