کد خبر: 414701

افت بهای نفت به کمترین رقم در ۲ ماه گذشته

نگرانی از مازاد عرضه و کاهش تقاضا به علت شدت گرفتن دوباره کرونا در اروپا قیمت نفت را به کمترین رقم در 7 هفته گذشته رساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رویترز، پس از اینکه ژاپن اعلام کرد در حال بررسی آزادسازی ذخایر نفتی خود است و با توجه به بدتر شدن وضعیت کرونا در اروپا که نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه و کاهش تقاضا را شدت داده است، قیمت نفت امروز به کمترین رقم در 7 هفته گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با 26 سنت کاهش 78.63 دلار در هر بشکه فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 12 سنت کاهش 75.82 دلار در هر بشکه معامله شد.

یک تاجر نفتی در سنگاپور گفت از آنجاییکه آزادسازی ذخایر نفتی هنوز تاثیر خود را بر بازار نگذاشته است، قیمت‌ها در نوسان است.

قیمت‌های نفت خام آمریکا و برنت در ساعت اولیه معاملات، به کمترین قیمت از ابتدای اکتبر رسید. قیمت این نفت‌ها در معاملات روز حدود 3 درصد کاهش یافته و طی هفته گذشته برای نخستین بار از مارس 2020، چهارمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

نخست وزیر ژاپن با ابراز آمادگی برای مقابله با افزایش قیمت نفت به دنبال درخواست آمریکا، گفت ژاپن برای نخستین بار در اقدامی بی‌سابقه در حال بررسی آزادسازی ذخایر خود با هدف کاهش قیمت نفت است.

در عین حال، توکیو در حال بررسی راه‌هایی برای دور زدن قانونی است که اجازه آزادسازی ذخایر نفت را تنها در مواقع کمبود عرضه یا بلایای طبیعی می‌دهد.

به گفته تاجران، وضعیت کرونا در اروپا بدتر شده و برداشت سود برخی سرمایه‌گذاران تا پایان سال نیز بر بی‌ثباتی و بلاتکلیفی بازار افزوده است.

مرتبط ها