کد خبر: 415934

تپسی قفل ورود استارت‌آپ‌ها به بورس را گشود

به عقیده او، نه تنها تپسی بلکه کل اکوسیستم استارت‌آپی کشور برای هر قدمی که تاکنون برداشته و هر موقعیتی که به دست آورده جنگیده است و ورود به بورس یکی از همان جنگ‌هاست.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی ناظمی معتقد است ورود استارت‌آپ‌های بزرگ به بازار سرمایه علاوه بر اینکه فرایند جذب سرمایه را برای آنان ساده‌تر می‌کند انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را نیز افزایش می‌دهد. او باور دارد تپسی قفل ورود به بورس را برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی که اصلی‌ترین مشکل‌شان دارایی نامشهودشان بوده باز کرده است. حال آنان می‌توانند با سرعت بیشتری وارد بازار سرمایه شوند.

او در پاسخ به این سوال که فرایند ورود تپسی به بورس بیش از یک سال به طول انجامیده است آیا این فرایند برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر نیز تکرار خواهد شد می‌گوید: همه چیز برای بار اول سخت است، بابت ورود تپسی به بازار سرمایه ابتدا باید هزینه‌های زیادی پرداخت شود، از سویی متقاعد کردن بخش‌های مختلف زمان‌بر خواهد بود و کار ساده‌ای نیست، اما این استارت‌آپ این مسیر را طی کرد و سایر شرکت‌ها مسیر ساده‌تری را طی خواهند کرد.

به عقیده او، نه تنها تپسی بلکه کل اکوسیستم استارت‌آپی کشور برای هر قدمی که تاکنون برداشته و هر موقعیتی که به دست آورده جنگیده است و ورود به بورس یکی از همان جنگ‌هاست.

ناظمی نکته قابل توجه ورود تپسی به فرابورس را جوان بودن این شرکت می‌داند. به گفته او تپسی توانسته با عمری کمتر از یک دهه و بخش عمده‌ای دارایی‌‌ نامشهود به مرحله درج نماد در بازار فرابورس برسد، همین امر افق روشنی را برای این اکوسیستم رقم می‌زند.

از نظر او حاکمیت نیز در این دوره سعی کرده است تا دغدغه‌های خود را رفع کند، دغدغه‌هایی از جمله سهامداران مختلف آنان و موضوع وابسته بودن این شرکت‌ها و ثبات مدیریتی که باید بر شرکت‌های متقاضی ورود به بورس حاکم باشد.