کد خبر: 417782

وحیدی: ۵۰ درصد اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد

وزیر کشور با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: تعامل این دو نهاد می‌تواند موجب تحولی اساسی در حوزه های علمی و صنعتی کشور شود و باید از نتایج علمی دانشگاهها در صنعت و اقتصاد کشور استفاده کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در  بیست و دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، گفت: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم مفهومش داشتن اقتصادی قوی، درون زا، مردم محور، برون‌نگر و دانش‌بنیان است.

وحیدی با بیان اینکه در اسناد بالادستی کشور تاکید جدی به  اقتصاد دانش بنیان شده است؛ گفت: مطابق همین اسناد بالادستی ۵۰ درصد اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد.

وی در این باره گفت: در اقتصاد دانش بنیان زنجیره ارزش‌ها مطرح است و در این زنجیره ارزش ها باید جایگاه دانش را پیدا کنیم و ارتقا دهیم.

وحیدی با اظهار این موضوع که عملیاتی سازی کامل زنجیره ارزش ها و نقشه جامع علمی کشور نیازمند نظام ملی نو آوری است، گفت: برای تحقق نظام ملی نوآوری به مدیریت دانش در سطح ملی نیاز است که زیرساخت های نظری و کاربردی علمی در کشور را پوشش دهد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نیازمند طراحی های بلندمدت در حوزه دانشی هستیم، گفت: بایستی دائما موضوعات و پژوهش های علمی را رصد و پایش کنیم و بتوانیم استفاده های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به مساله اساسی ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: تعامل این دو نهاد می تواند تحولی اساسی در حوزه های علمی و صنعتی کشور دهد و باید از نتایج علمی دانشگاهها در صنعت و اقتصاد کشور استفاده لازم به عمل آید.

وحیدی بر ضرورت استفاده بهینه از پایان نامه ها و رساله های دانشگاهها در حوزه های صنعتی، اقتصادی و علمی کشور تاکید کرد و گفت: حجم قابل توجهی از پژوهش ها به شکل رساله و پایان نامه در دانشگاهها انجام می شود که بایستی از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

مرتبط ها