کد خبر: 419938

ثبت علامت تجاری راهکاری برای متمایز کردن هویت کسب و کار

یک علامت تجاری (برند) برحسب ضوابط و آئین‌نامه‌های اداره ثبت شرکت‌ها (بخش علائم و اختراعات) به ثبت قانونی و رسمی می‌رسد. برای ثبت علامت تجاری لازم است که کلیه مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات، مراحل قانونی ثبت آن طی شده باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ثبت برند یا علامت تجاری یکی از ملزومات مهم توسعه هر کسب‌وکاری است. شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان با ثبت علامت تجاری سعی دارند تا تجارت خود را به شکلی متمایز و ممتاز مطرح کنند و از حقوق مالکیت فکری خود حفاظت کنند. وجود رقیبان متعدد در بازار مشترک کالا و محصول شما، خطراتی را به دنبال خواهد داشت، از این رو برای اطمینان از عدم کپی برداری رقبا و عدم استفاده آن‌ها از محصولات شما و به عبارتی انحصاری بودن تجارتتان، توصیه می‌شود که به سوی ثبت برند رفته تا از این رو صاحب مالکیت و حق انحصاری کالا و یا حتی محصول خود باشید.

مراحل ثبت برند تجاری به چه صورت است؟

یک علامت تجاری (برند) برحسب ضوابط و آئین‌نامه‌های اداره ثبت شرکت‌ها (بخش علائم و اختراعات) به ثبت قانونی و رسمی می‌رسد. برای ثبت علامت تجاری لازم است که کلیه مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات، مراحل قانونی ثبت آن طی شده باشد.

مراحل ثبت علامت تجاری به دو روش زیر عمل می‌شود:

روش اول به صورت حضوری: متقاضی شخصاً با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری و ارائه درخواست کتبی، ثبت برند خود را به انجام می‌رساند.

روش دوم به صورت غیرحضوری: متقاضی با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری با آدرس اینترنتی http://iripo.ssaa.ir  ثبت نام اولیه ثبت برند خود را به انجام می‌رساند.
این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و می‌توان بدون مراجعه حضوری به اداره ثبت علائم تجاری ،علامت خود را ثبت نمود.

بهتر است از قبل، تمام مدارک مورد نیاز را اسکن شده آماده نمایید تا به راحتی در هر مرحله از فرایند ثبت برند، مدارک را بارگذاری نماید.

نکته بسیار مهم این است که  در هر مرحله می‌بایست متقاضی تمامی اطلاعات و مشخصات فرم‌ها را تکمیل کرده و با دریافت کد رهگیری، از روند ثبت برند خود آگاهی داشته و آن را پیگیری نماید.

در مرحله بعدی، کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری، مدارک را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کنند که یا درخواست متقاضی رد و یا پذیرفته می‌شود.

گاهی این مراحل کمی سخت و پیچیده به نظر می‌رسند که بهترین کار برای تسهیل آن، مشورت با یک متخصص ثبت علامت تجاری است.

چطور برای ثبت علامت تجاری خود مشورت بگیریم؟

استارتاپ وینداد، با استفاده از سیستم ثبت برند خود توانایی خدمات‌رسانی بهینه و متناسب با نیازهای کسب‌‌وکارهای شما را در راستای ثبت بر‌ند و علامت تجاری دارد. کارشناسان حقوقی وینداد هر یک در حیطه متفاوتی تخصص دارند؛ متخصصان ثبت علامت تجاری وینداد در کمترین زمان و با هزینه مناسب به شما کمک می‌کنند علامت تجاری خود را ثبت کنید.

مرتبط ها