کد خبر: 420046

فرآیند انتخاب استانداران تخصصی است

وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها پس از انتخاب استاندار کرمانشاه، تأکیدکرد که انتخاب استانداران طی فرآیندی تخصصی و متناسب با گفتمان دولت مردمی صورت گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت کشور با هدف روشنگری افکار عمومی از فرآیند انتخاب استانداران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بخشی از متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

راهبری سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان سیاسی کشور در وهله اول نیازمند حضور مدیران توانمند، متخصص و دغدغه‌مند به توسعه کشور است و در این مسیر متناسب با گفتمان سیاسی هر دولت، مدیران سیاسی با هدف عملیاتی کردن گفتمان دولت تعیین و انتخاب می‌شوند. اساسا به یک معنا معمای تغییرات و جابجایی قدرت در همین دمیده شدن نفس و روح جدید به کالبد سیاسی و ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مردم است. یکی از مناصبی که همواره در طول چهار دهه اخیر محل تغییرات و جابجایی‌ها بوده، استانداری‌های سراسر کشور است. حضرت آیت‌الله رئیسی که با گفتمان دولت مردمی روی کار آمده است از همان ابتدا بر ضرورت تسریع در حرکت اقتصادی کشور و دمیده شدن انرژی تازه به بدنه مدیریتی کشور تأکید داشته است. متناسب با این رویه استانداران بیش از ۲۹ استان کشور تعیین تکلیف شده و در گام‌های نهایی مدیریت سیاسی استان کرمانشاه با تأیید هیئت دولت و با انتخاب بهمن امیری مقدم تعیین گردید.

مرتبط ها