کد خبر: 423279

۵ ویژگی مهم برای انتخاب مدرسه در انگلستان

موسسه مهاجرتی بلو اسکای با ارائه خدمات گارانتی ویزا ، مشاوره تخصصی رایگان و بورسیه تحصیلی برای شاگردان ممتاز، پذیرش فرزندان شما را برای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان تضمین می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهاجرت تحصیلی فرزندانتان برای داشتن آینده شغلی تضمین شده همواره نیازمند برنامه ریزی بلند مدت بوده است. اما موانعی مانند مخارج بالای تحصیل، تسلط کافی به زبان کشور مقصد و تفاوت‌های فرهنگی از جمله نگرانی‌هایی است تصمیمات والدین را برای مهاجرت تحصیلی فرزندانشان به طور فراگیر تحت تاثیر قرار می‌دهد. موسسه مهاجرت تحصیلی بلو اسکای در این مقاله قصد دارد تا با بررسی 5 ویژگی مهم برای انتخاب مدرسه در انگلستان به بخشی از این نگرانی ها پاسخ دهد. 

شهریه تحصیل در انگلستان بسته به مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. بسیاری از مدارس شبانه‌روزی انگلیس دارای رتبه و ساختار گوناگونی بوده و هزینه‌های خاص خود را دارند. در نظر داشته باشید که امکانات رفاهی از دیگر موارد مهمی است که در برآورد هزینه‌ها باید در نظر بگیرید. اگر هم تمایل به اجاره منزل برای همراهانتان دارید، باید هزینه‌های آب و برق، اینترنت، بیمه مستاجر و غیره را پرداخت کنید که این هزینه‌ها در شهر لندن نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

1- استاندارد بالای سطح آموزش

آموزش با کیفیت در بسیاری از مدارس شبانه روزی انگلستان قدمت چند ده ساله و حتی در بعضی از مدارس این کشور قدمتی بیش از صد سال دارد. موفقیت این مدارس به دلیل وجود استانداردهای بالای آموزشی انگلیس است که در نتیجه‌ی آن شاهد موفقیت درصد بالایی از دانش‌آموزان بین المللی در این کشور است.

مدارس شبانه روزی انگلستان برنامه‌های تحصیلی را به گونه‌ای طرح‌ریزی می‌کنند که برنامه‌های جانبی و نیازهای دانش‌آموزان را به خوبی پوشش دهد؛ به عنوان مثال اگر زبان انگلیسی دانش‌آموزی از سایر هم‌کلاسی‌های خود ضعیف‌تر باشد، در برنامه‌های آموزشی، کلاس‌های تقویتی زبان انگلیسی مخصوص آن دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود. نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی تحصیل در مدارس انگلستان این است که هر مدرسه سبک تربیتی، رفتاری و آموزشی خود را دارد که والدین می‌توانند از بین آن‌ها مدرسه‌ای را انتخاب کنند که با روحیات فرزندشان نزدیک‌تر است.

2- پشتیبانی شبانه‌روزی

پشتیبانی، نظارت و مدیریت شبانه‌روزی، یکی از بارزترین ویژگی‌های مثبت تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان است که دانش‌آموزان بین‌المللی در طول مدت حضورشان در این مدارس از آن برخوردار هستند. علاوه‌براین در این حین کارکنان آموزشی و منتورها همیشه در کنار آن‌ها خواهند بود تا هرآنچه که دانش‌آموزان نیاز داشتند فوراً برای آن‌ها فراهم شود. همچنین با شکل‌گیری ارتباطات دوستانه بین کارکنان و دانش‌آموزان، بستر ایده‌آلی فراهم می‌شود تا علاوه بر ارتقاء سطح تحصیلی، مهارت‌های اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و ... در دانش‌آموزان تقویت شود.

3- شکل‌گیری شخصیت در محیطی سالم و ایده‌آل

در مدارس انگلستان، دانش‌آموزان بین المللی این فرصت را دارند تا با سایر دانش‌آموزان محلی یا دانش‌آموزان کشورهای دیگر روابط دوستانه برقرار کنند و با فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوند. همچنین این محیط به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که نه تنها زبان و دانش خود را درباره‌ی بریتانیا را بهبود دهند، بلکه مهارت‌های اجتماعی خود را نیز ارتقاء دهند. علاوه بر این، در مدارس شبانه روزی انگلستان تأکید ویژه‌ای بر یادگیری مهارت‌های حل مسئله و استقلال می‌شود که نتیجه‌ی آن در آینده‌ی تحصیلی و کاری و حتی زندگی شخصی دانش‌آموختگان نمایان خواهد شد.

4- امکانات و فعالیت‌های فوق برنامه

از آنجایی که رشد فردی و تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان از اهمیت بالایی برخوردار است، امکانات و فعالیت‌های متنوعی در این راستا و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان بین المللی فراهم شده است که همیشه این فرصت را داشته باشند تا به یادگیری و تجربه کردن چیزهایی که به آن علاقه دارند بپردازند. اطلاع خانواده‌ها از این موضوع باعث می‌شود تا با خیال آسوده‌تری نسبت به ثبت‌نام فرزندشان در این مدارس تصمیم‌گیری نمایند.

5- دوستی‌ها و روابط ماندگار

دوستی‌ها و روابط دانش‌آموزان بین المللی در محیطی شکل می‌گیرد که با یکدیگر زندگی می‌کنند. این دوستی‌های شکل گرفته عموماً به رفاقت‌ها و روابط ماندگاری تبدیل می‌شوند که تا بزرگسالی نیز ادامه خواهد داشت.

دانش‌آموزانی که هر یک از کشوری و با هدف تحصیل در یک محیط آموزشی در کنار هم جمع شده‌اند و با یکدیگر زندگی می‌کنند گاهی پیوندهای دوستانه‌ی شکل گرفته در میانشان آنقدر مستحکم می‌شود که می‌توانند برای سراسر زندگی‌شان به آن دوستی و رفاقت شکل گرفته تکیه کنند.

علاوه بر این موارد، مدارس شبانه روزی انگلیس همواره ارتباط مستمر خود را والدین حفظ می‌کنند و امورات فرزندشان و برنامه‌های آموزشی و فوق برنامه را به اطلاع‌رسانی می‌کنند.

موسسه مهاجرتی بلو اسکای با ارائه خدمات گارانتی ویزا ، ارائه مشاوره تخصصی رایگان ، خدمات ویژه بورسیه تحصیلی برای شاگردان ممتاز، پذیرش فرزندان شما را برای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان تضمین می‌کند. برای اطلاع از شرایط و هزینه‎ های تحصیل و زندگی در مدارس شبانه روزی انگلستان به سایت https://blueskystudy.org/ مراجعه کنید و از کارشناسان تحصیل در خارج ما مشاوره تخصصی دریافت کنید. 

جمع‌بندی

در این مقاله 5 ویژگی مهم مدارس انگلستان را بررسی کردیم. دلیل اینکه اکثر خانواده‌ها این کشور را برای تحصیل فرزندشان انتخاب می‌کنند این است که زبان، فرهنگ، تفریحات و سنت‌های این کشور را به خوبی بشناسند تا برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور آماده شوند.

مرتبط ها