کد خبر: 424461

برگزاری همایش سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

سی و دومین همایش سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از یکم تا سوم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ نشست خبری سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور کاظمی دبیر کل و جعفری دبیر سیاسی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد.

در این نشست محمدحسین کاظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: سی و دومین همایش سیاسی سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پس از دو سال از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری از یکم تا سوم اسفند ماه و با شعار پشتوانه مردمی تحول حکمرانی و تمدن اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات برگزار می‌شود.

وی گفت:برگزاری حضوری همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان می‌تواند در ائتلای تشکیلاتی دانشجویان مفید باشد.

کاظمی تصریح کرد: ما در گذشته ساعت‌ها در مورد موضوع تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب بحث و گفت‌وگو کرده ایم و در نهایت یک سند در رابطه با این موضوع تنظیم شد و آن را نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب ارائه دادیم و رهبری هم به نوعی لزوم تحول در حمرانی را تایید کردند با این وجود در شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصمیم گرفتیم که این گفتمان را در سال جاری نیز دنبال کنیم و بر همین اساس سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با شعار پشتوانه مردمی تحول حکمرانی و تمدن اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعد پشتوانه مردمی تحول حکمرانی موضوع حائز اهمیت این است که مردم در همه امور حضور داشته و کنش گر باشند، اظهار کرد: پشتوانه مردمی یکی از مسائلی است که موجب شده تا ما در عرصه‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی به پیروزی برسیم.

کاظمی با اشاره به مراحل پنج گانه تشکیل تمدن اسلامی گفت: امروز در کشورمان شکل گیری انقلاب و نظام اسلامی به نحو احسن انجام شده، ولی هنوز دولت، جامعه و تمدن اسلامی شکل نگرفته است. از این رو برای اینکه تمدن نوین اسلامی که غایت انقلاب اسلامی است شکل بگیرد باید نظام حکمرانی دچار تحول شود و این مهم نیز باید از سوی مردم و مسئولان رقم بخورد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به وظیفه جنبش دانشجویی در تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه ما دانشجویان مطالبه گری، کنش گری و تبیین مسائل برای آحاد مردم است در واقع این تبیین ابتدا باید از سوی مسئولان برای دانشجویان صورت بگیرد و در مرحله بعد دانشجویان به تبیین مسائل برای مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه مسئولانی از قوه قضائیه، قوه مجریه و اساتید دانشگاه در سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حضور خواهند یافت و در مورد چگونگی تحول در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات بهداشتی لازم برای حضور دانشجویان در همایش سیاسی این اتحادیه فراهم شده است.

کاظمی با بیان اینکه اظهارات سخنرانان سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سه حوزه اقتصاد و معیشت، فرهنگ و سبک زندگی و رسانه و فضای مجازی در قالب یک سند و به منظور تبیین تحول حکمرانی در این حوزه‌ها منتشر می‌شود، افزود: هم زمان با این همایش ضمن دعوت از سخنرانانی از دولت به تبیین سند تحول دولت سیزدهم برای دانشجویان و مردم خواهیم پرداخت. در واقع در این همایش مهمانان به تبیین راهکار‌ها و الزامات تحول حکمرانی در دولت سیزدهم می‌پردازند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: هم زمان با برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مجمع ماهیانه این اتحادیه شامل مجمع ماهیانه بهمن ماه نیز برگزار می‌شود.

همچنین جعفری، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برای تعیین سرفصل‌های سی و دومین همایش سیاسی این اتحادیه چند ماه فکر و تامل شده و در نهایت ما توانستیم به صورت مصداقی و ملموس اولویت‌های مردم و دولت را احصا کنیم.

وی با بیان اینکه در سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به صورت تخصصی به بررسی الزامات و راهکار‌های تحول خواهی در سه بخش اقتصاد و معیشت، فرهنگ و سبک زندگی و رسانه و فضای مجازی خواهیم پرداخت، اظهار کرد: واقعیت این است که امروز در حوزه اقتصاد و معیشت مردم به دلیل گرانی و رکود و تورم در وضعیت نامطلوب و نامناسبی قرار دارند و این وضعیت نیز موجب افزایش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی عمیق و گسترده شده و خانواده و مردم را با چالش مواجه ساخته است که از جمله تبعات آن کاهش فرزندآوری، افزایش طلاق، بحران جمعیت، آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی و اعتیاد بوده است.

جعفری با بیان اینکه امام صادق علیه السلام در حدیثی به نقل از پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که فقر باعث تضعیف ایمان می‌شود، افزود: وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست از این رو ما در سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به بررسی راهکار‌ها و الزامات تحول در حوزه اقتصادی می‌پردازیم.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سیاست گذاری نامناسب، ساختار رانتی، تعداد بالای بیکاران، رکود و کسری بودجه، گسترش بازار‌های دلالی به جای افزایش تولید، اقتصاد دولتی، مسائل و مشکلات فرهنگی در بازار اعم از کم فروشی و گران فروشی و همچنین سود‌های غیراسلامی را از مشکلات و مسائل اقتصاد کشورمان برشمرد و بر لزوم ایجاد تحول عمیق در حوزه اقتصاد تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما امروز در حوزه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی می‌توانیم فرهنگ بی فرهنگی موجود را درک کنیم به گونه‌ای که حتی در این فضا تنفس برای خانواده‌ها نیز سخت شده گفت: افزایش آمار طلاق، افزایش جرم و بزهکاری، گسترش روابط ناسالم اجتماعی، وضعیت نامناسب پوشش که کاملا غیر ایرانی و غیر اسلامی است از جمله مسائلی هستند که دامن حوزه فرهنگ در کشورمان را گرفته اند. با این وجود ما در این همایش از منظر رهبر معظم انقلاب به موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی که شامل مولفه‌های اندیشه، خلاقیت فردی و اجتماعی، خانواده و سبک و کار است، می‌پردازیم.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه امروز با گسترش فضای مجازی ما ناچاریم که با آسیب‌های این فضا از جمله آسیب‌های فرهنگی و امنیتی آن برخورد کنیم، گفت: فضای مجازی دارای قابلیت‌های خوبی است، اما غفلت از این حوزه می‌تواند موجب بروز تهدیداتی برای ما شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: استفاده مداوم و دسترسی آسان به فضای مجازی حاکمیت را ملزم به حکمرانی در این حوزه کرده است. از این رو با توجه به آسیب‌هایی که فضای مجازی دارد این حوزه نیز نیازمند تحول در حکمرانی است که ما در سی و دومین همایش سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان به آن می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از یکم تا سوم اسفند در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزار می‌شود، گفت: در این همایش در هر نوبت صبح و عصر دو نفر از مهمانان به سخنرانی خواهند پرداخت و در مجموع در این همایش میزبان ۱۰ نفر از سخنرانان شامل رجال و سیاسیون ملی کشورمان خواهیم بود و به موضوع الزامات و ضروریات تحول در حوزه رسانه، فرهنگ و اقتصاد می‌پردازیم.