کد خبر: 427148

آغاز پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه علوم قضائی

پذیرش دانشجو بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه علوم قضائی، ویژه دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از بین دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی سایر دانشگاه‌ها (مشروط به اینکه تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ دانش آموخته شوند)، بر اساس «آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره ۳۰۰۴۳۰/ مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۶» با شرایط مندرج دانشجو می‌پذیرد.

شرایط داوطلبان:
الف- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً یک بار امکان پذیر است (دانش آموختگان ۱۴۰۰/۷/۱ به بعد حق ثبت نام دارند).

ب- داوطلبان باید دانش آموخته یا دانشجوی کارشناسی حقوق یا رشته‌های مرتبط باشند.

ج- داوطلبان باید دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی پیوسته دوره روزانه و شبانه از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های امام صادق (ع)، شهید مطهری، مفید قم، علوم اسلامی رضوی باشند.

د- دانشجویان و دانش آموختگان باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵ درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی"برای دانشجویان تحصیل همزمان حداکثر ده نیمسال" (تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱) دانش آموخته شوند.

در طول ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جز ۱۵ درصد برتر باشند، (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون).

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی حقوق، با ارائه معرفی نامه از سازمان سنجش کشور (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون).

مرتبط ها