کد خبر: 430374

اولویت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، مناطق محروم هستند

مدیر مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای خراسان جنوبی و مناطق محروم در آزمون استخدامی اردیبهشت ماه سهمیه خوبی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  عباس نجار صبح چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: باید به خراسان‌جنوبی به واسطه موقعیت راهبردی و مرزی بودن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نیروی انسانی قوی در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ما از طریق دانشگاه فرهنگیان و در موارد نیاز از طریق آزمون استخدامی جذب نیرو داریم که اولویت را برای مناطق محروم گذاشتیم.

نجار با اشاره به اینکه تا اندکی از مشکلات حوزه نیروی انسانی استان کاشته شود، اظهار کرد: تلاش شده است که از خود استان نیروی انسانی و معلم مورد نیاز را تأمین کنیم.

مدیر مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری بیان‌کرد: با وزیر ورزش و جوانان گفت و گو کرده‌ایم که از ظرفیت قهرمانان ملی به عنوان مربی و معلم تربیت بدنی استفاده کنیم تا هم ما از توان این نخبگان استفاده کرده باشیم و هم مشکل شغلی این قهرمانان رفع شود.

نجار گفت: برنامه داریم که برای مناطق محروم بحث تغذیه رایگان دانش آموزان را پیگیری کنیم تا نیاز آنان در این بخش تأمین شود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته رشد جمعیتی دانش آموزان تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت که در این راستا با نوسازی و تجهیز مدارس برای تأمین فضای آموزشی در سال‌های آتی رایزنی کرده‌ایم.

دیر مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه بندی معلمان را بعد از مدت‌ها تلاش نهایی کردیم که خوشبختانه به تصویب رسید.

نجار ادامه‌داد: در آئین نامه قانون رتبه بندی معلمان بارها به مناطق محروم اشاره شده تا انگیزه‌ای برای ماندگاری معلمان و فرهنگیان در این مناطق باشد.

مرتبط ها