کد خبر: 430763

محکوم به قصاص در گلستان به حرمت شب قدر بخشیده شد

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از بخشش یک محکوم به قصاص در استان به حرمت شب قدر و امام علی(ع) بخشیده شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  مهر، حیدر آسیابی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: محکوم به قصاص، سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستاهای کمالان مرگ دوست صمیمی اش خود را رقم زد.

آسیابی افزود: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف، پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دیشب در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی (ع) و شب‌های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

آسیابی با بیان اینکه نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، افزود: سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران ۱۵۴ بدهکار که در استانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.