کد خبر: 432939

مدارس غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند

محمودزاده گفت: هزینه‌ها و شهریه‌هایی که انجام می‌شود باید به گوش مردم رسیده شود، لذا بر اساس این موضوع و در راستای اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین برخی از شاخص‌ها را در یک سامانه بارگذاری کردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با پانا اظهار داشت: در راستای شعار شفاف‌سازی دولت در حوزه مدارس غیر دولتی باید به صورت شفاف عمل کنیم. مدارس غیردولتی رتبه‌بندی خواهند شد. رشته‌های پرطرفدار مهارتی در این مدارس راه‌اندازی می‌شوند.

فرایند آموزش و پرورش در این مدارس باید به سمع و نظر مردم برسد. هزینه‌ها و شهریه‌هایی که انجام می‌شود باید به گوش مردم رسیده شود، لذا بر اساس این موضوع و در راستای اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین برخی از شاخص‌ها را در یک سامانه بارگذاری کردیم.

مهارت‌های پایه، کسب و کار، زندگی و فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان باید افزایش یابد. بخشی از این کسب مهارت باید به صورت تلفیقی و بخشی باید به صورت انحصاری باشد.

برخی از مهارت‌ها در کتب درسی آورده شده است باید تالیف کتاب درسی به سمتی برود تا بخشی از مهارت‌ها در دوره ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

مرتبط ها