کد خبر: 434986

واکنش فعال سابق دانشجویی به درصد قبولی‌های کنکور؛

نامه‌ای به کنکوری‌ها!

خوب شد همین ابتدای راه طعم نابرابری و شکاف به نفع ثروت را چشیدید، کنکور حذف بشود یا نشود، معیار معدل یا آزمون، خیلی تفاوتی نخواهد داشت

به گزارش سرویس صنفی دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص قبولی های کنکور هرساله گفت:  ۸۴ درصد قبولی‌های کنکور در رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ جز سه دهک بالای درآمدی هستند. حدود ۸۶ درصد قبولی‌ های رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متعلق به سه دهک بالای اقتصادی بوده و سهم هفت دهک دیگر ۱۴ درصد بوده است. در حال حاضر ۸۰ درصد قبولی‌ها در رشته‌های پرطرفدار اختصاص به دهک‌های بالای اقتصادی دارد که این وضعیت فعلی نشان دهنده عدم وجود عدالت آموزشی است.

درادامه واکنش حمزه دستیار فعال سابق دانشجویی را در این خصوص میخوانید:

نامه ای به کنکوری ها( معمولی ها و مستضعفان)
پیوست: سهم دهک های ثروتمند از رتبه های کنکور ۶ برابر دهک های دیگر است .
برادران و خواهران کنکوری 

سلام

خوب شد همین ابتدای راه طعم نابرابری و شکاف به نفع ثروت را چشیدید، کنکور حذف بشود یا نشود، معیار معدل یا آزمون، خیلی تفاوتی نخواهد داشت، موسسات معدل سازی می‌زنند، مدارس پولی بیشتر می‌شوند و درنهایت رشد و ترقی را افسار می زنند و در اختیار ثروت می نهند.

اما این موضوع که چیز عجیبی نیست، بوده، هست، خواهد بود. من خطابم به تو جوان روستایی مستضعف در شهرستان های محروم است، خوب شد ۱۸۱۹ سالگی  متوجه شدی  ما  ۶۱ از روند، از رقیب و از ثروت عقبیم.
ساختار اخته آموزشی کشور فعلا راه حل عاقلانه ای ندارد، ماییم و جنگ بر سر آینده خودمان، فرزندان و جامعه مان؛ ما راهی نداریم مگر اینکه ۶ برابر  بیشتر بجنگیم، ۶ برابر بیشتر غیرت به خرج بدهیم، ۶ برابر بیشتر تحمل کنیم، غصه بخوریم ...

من میدانم این نسبت برای دهک فقیرتر متفاوت است ولی کی و کجا خدا برکت و رحمت اش را به عدد و ارقام  گره زده که حالا دومش باشد؟

 برادران و خواهران کنکوری و جوان من؛ اراده خدا و همت شما به ثروت و نابرابری ها متوقف نیست و نمی شود، مایی که گرسنگی کشیده ایم، فقر را چشیده ایم و  یک کفه نابرابری  با ما تعریف می شود، ما جنس اراده و توکل مان سخت تر و  قوی تر است.

هر جای این زندگی که جسم ات خسته شد، غیرتت را خراش بده و توکل ات را بیشتر کن، ما باید پایانی بر زنجیره نسل فقیرمان باشیم، هر جا خسته شدی برگرد و به دستان رنجور مادرت، تقلای مردم مستضعف شهر و روستایت و سهم ناچیزمان از امکانات و خدمات فکر کن، خدا به هر قدم ما ده ها برابر بیشتر برکت می‌دهد بشرطی که در مسیر باشیم و قدم برداریم.

۶-۱ عقبیم ولی عقب نمی مانیم ، دنیا پر از کامبک های رویایی است، پایان این نامه متفاوت است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رفیق هم سرنوشت شما ٫ حمزه دستیار

مرتبط ها