کد خبر: 442028

آمریکا به ترکیه هشدار داد

وزارت خزانه داری آمریکا با ارسال نامه ای برای انجمن ارشد تجاری ترکیه هشدار داد که در صورت تجارت آنکارا با روسیه، این کشور مورد تحریم های واشنگتن قرار می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری فرانسه، انجمن ارشد تجاری ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نامه‌ ای را از وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص وضع تحریم‌ های احتمالی در صورت ادامه تجارت میان این کشور با روسیه دریافت کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در این نامه آمریکا ادعا کرده است که به طور فزاینده‌ ای نگران استفاده دولت و شرکت‌ های روسیه از ترکیه برای فرار از محدودیت‌ های مالی و تجاری اعمال شده بر مسکو به بهانه عملیات ویژه کرملین در اوکراین است.

در نامه وزارت خزانه داری آمریکا در این باره آمده است: هر فرد یا نهادی که از افراد تحریم‌ شده از سوی آمریکا حمایت مادی ارائه کند، در معرض خطر تحریم‌ های ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

به گزارش این رسانه، این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روسیه ای وی در نشستی در شهر «سوچی» در دریای سیاه در اوایل ماه جاری توافق کردند که همکاری‌ های اقتصادی خود را افزایش دهند.

«والی آدیمو» (Wally Adeyemo) معاون وزیر خزانه داری آمریکا در دیدار ماه ژوئن خود از ترکیه نگرانی‌ های کشورش در خصوص استفاده الیگارشی‌ ها و شرکت های بزرگ روسی از نهادهای ترکیه برای مصون ماندن از تحریم های غرب را به اطلاع آنکارا رسانده بود.

این در حالیت که وزارت خزانه داری آمریکا شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که روسیه تلاش می کند به واسطه ترکیه برای دور زدن تحریم های غرب اقدام کند.

در حالیکه پس از آغاز جنگ اوکراین، غرب تحریم های بی سابقه ای را علیه روسیه وضع کرده، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود که طرف تُرک در یک تماس تلفنی اعلام کرده بود که روسیه در تلاش است از آنکارا برای دور زدن تحریم های غرب استفاده کند.

مرتبط ها