کد خبر: 443393

برپایی موکب دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور ۳۰ نفر خادم مهارتی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور از برپایی موکب ارائه خدمات فنی و تخصصی به زوار اربعین حسینی با حضور ۳۰ نفر از خادمین مهارتی این دانشگاه و با عنوان موکب مهارت خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، نصیر منصورزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور، از برپایی موکب ارائه خدمات فنی و تخصصی به زوار اربعین حسینی با حضور ۳۰ نفر از خادمین مهارتی این دانشگاه و با عنوان موکب مهارت خبر داد.

منصورزاده با بیان اینکه این موکب در سیستان و بلوچستان و مرز خسروی و کربلای معلی برپا می‌شود افزود: یکی از اهداف بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش آفرینی تخصصی دانشجویان در رویداد‌های بزرگ مثل اربعین، اردو‌های جهادی است.

وی با اشاره به حضور ۱۰۰ تیم فنی در طرح خدمات رسانی در مدار حبیب خاطرنشان کرد: بناداریم مطابق تخصص‌ها و مهارت‌آموزی‌های انجام‌شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به زائرین امام حسین (ع) در مراسم پیاده‌روی اربعین خدمات‌رسانی کنیم. در این بین تیم‌های فنی در مدار حبیب، به صورت سیار و گروه‌های خدمات رسان موکب مهارت، در قالب تیم‌های ثابت و مستقر در مکان‌های مشخص شده به خدمات دهی می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای افزود: موکب مهارت که قرار است برای اولین بار در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای برپا شود، از حدود ده روز قبل از اربعین در استان سیستان و بلوچستان، مرز خسروی و کربلای معلی به ارائه خدمات فنی و تخصصی به زائرین می‌پردازد.

وی با بیان این که موکب مهارت در راستای سیاست‌های سازمان بسیج دانشجویی و ذیل طرح در مدار حبیب با هدف ارائه خدمات تعمیرات خودرو، تعمیرات موبایل، تعمیرات کالسکه و ویلچر، دوخت لباس و کفش و کیف زائر و دوخت و توزیع پرچم برپا می‌شود، گفت: خدمات خیاطی و تعمیر لباس زوار پاکستانی، چاپ پرچم و سربند و تعمیرات موبایل در استان سیستان سیستان بلوچستان، خدمات تعمیرات خودرو به صورت ثابت در مرز خسروی و به صورت سیار در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی و سایر خدمات در شهر کربلای معلی به زوار ارائه می‌شود.

منصورزاده با اشاره به نقش سیاستگذاری و پشتیبانی بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان قرارگاه مرکزی موکب مهارت افزود: آقای دبیری به عنوان مسئول قرارگاه مرکزی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان کرمانشاه به‌عنوان دبیر اجرایی موکب مهارت، مسئول بسیج دانشگاه فنی آذربایجان غربی مسئول کارگروه مکانیک خودرو، مسئول بسیج دانشگاه فنی لرستان به عنوان مسئول کارگروه تعمیرات موبایل، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان کرمان به عنوان مسئول کارگروه عکاسی، و مجموعه خواهران در قالب کارگروه‌های خیاطی و گرافیک و چاپ فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در پایان با بیان اینکه خدمات تعمیرات کالسکه کودک و ویلچر، از دیگر خدمات موکب مهارت است، از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در خدمات ذکر شده تخصص و مهارت لازم را دارند، خواست تا با ثبت‌نام در موکب مهارت جهت خدمت‌رسانی تخصصی به زائرین ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) همکاری لازم را ارائه دهند.