کد خبر: 443898

استاندار خوزستان خبر داد؛

۱.۱ میلیون زائر از مرزهای خوزستان به زیارت اربعین رفتند

استاندار خوزستان با اشاره به عبور یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان به سمت کربلای معلی گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار زائر از طریق مرزهای خوزستان به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، صادق خلیلیان ظهر امروز سه شنبه ضمن بازدید از مواکب و مرز شلمچه که با حضور وزیر کشور صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۶ ماه قبل از طریق ستاد ملی اربعین در حال تدارک این مراسم و آماده سازی مرزها بودیم و کارها را در ابعاد مختلف ساماندهی کردیم.

وی افزود: در بحث راه‌های مواصلاتی اقداماتی در زمینه ایمن سازی محورها، آسفالت و بهسازی جاده‌ها و… انجام شده و در طول ۴ ماه گذشته راه‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ایمن سازی شدند.

استاندار خوزستان گفت: برای پارک کردن ماشین‌های زوار در مرزها نیز تدارک خوبی دیده شد تا زوار بتوانند بدون دغدغه خودروهای خود را پارک کنند.

خلیلیان با اشاره به بحث استقرار مواکب در خوزستان عنوان کرد: حدود یک هزار موکب در سطح استان و پایانه‌های شلمچه و چذابه ایجاد شد؛ همچنین ۷۰ موکب خوزستانی در کشور عراق برپا شده که نسبت به ارائه خدمات به زائران اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش برای تسهیل تردد زوار در مرزهای خوزستان ادامه داد: در مجموع تلاش شده در سمت ایران و پس از خروج از پایانه‌های ایران در سمت کشور عراق در چذابه و شلمچه همه خدمات و امکانات مورد نیاز مردم تأمین شود.

استاندار خوزستان با اشاره به عبور یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مزرهای خوزستان به سمت کربلای معلی گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار زائر از طریق مرزهای خوزستان به کشور بازگشته‌اند.