کد خبر: 448302

۱۰۰ دانشگاه درگیر فضای اعتراضی شدند

بررسی تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌ها نشان از برگزاری ۳۴تجمع با تمرکز ویژه‌ای در تهران دارد عددی که معادل ۱۰درصد از مجموع اعتراضات مهرماه دانشگاه‌هاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌ها نشان از برگزاری ۳۴تجمع با تمرکز ویژه‌ای در تهران دارد عددی که معادل ۱۰درصد از مجموع اعتراضات مهرماه دانشگاه‌هاست.

از مجموع تعداد تجمعات برگزاری تا پایان هفته نخست مهرماه ۱۳مورد یعنی حدود یک‌سوم در دانشگاه‌های خارج از پایتخت برگزار شده است.

در تاریخ ۲۸شهریور با هشت تجمع در تهران و ۲۹شهریور با شش تجمع در دانشگاه‌های پایتخت و چهار مورد هم در دانشگاه‌های دیگر استان، شلوغ‌ترین روزهای دانشگاه‌ها هستند.

از تعداد کل اجتماعات، ۱۰۰مورد در دانشگاه‌های مختلف استان‌ها و ۹۵مورد تجمع هم در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های استان تهران برگزار شده است. 

به لحاظ تکرار تجمعات، دانشگاه‌های شهید بهشتی، تربیت‌مدرس، هنر، الزهرا و امیرکبیر به ترتیب بیشترین تعداد تجمع را در طول یک ماه اخیر شاهد بودند.

در فضای خارج از پایتخت اما بیشترین تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های گیلان، خوارزمی، یزد، نوشیروانی بابل، صنعتی اصفهان، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز تشکیل شده است.