کد خبر: 449142

متفکر آزاد: اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها یک فرصت است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بسیاری از دانشجویان اینکه رفتار منطقی در دانشگاه دارند به این معنی نیست که حرفی برای گفتن و یا اعتراضی ندارند؛ بلکه این دانشجویان هم حرف دارند، اما وظیفه ما این است که بستر گفتگو را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» روح الله متفکر آزاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات و تجمعات دانشگاهی گفت: اینکه دانشجویان معترض هستند و حرف برای گفتن دارند خوب است و اصلا بد نیست. یک زمانی رهبر انقلاب گفتند که خدا لعنت کند کسانی را که می‌خواهند دانشگاه سیاسی باشد.

وی افزود: کسی که حرفی برای گفتن دارد، جای آن دانشگاه است، حتی اگر اعتراضی دارد می‌تواند در چارچوب قانون و با ادب و متانت آن را اعلام کند؛ طبیعتا اینجا اغتشاش و زدن و شکستن معنی ندارد و هیچ عقلی آن را نمی‌پذیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیلی از دانشجویان ما رفتار‌های غیر منطقی ندارند و تنها تعداد محدودی از دانشجویان هستند که این رفتار‌ها را از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان اینکه رفتار منطقی در دانشگاه دارند به این معنی نیست که حرفی برای گفتن و یا اعتراضی ندارند؛ بلکه این دانشجویان هم حرف دارند، اما وظیفه ما این است که بستر گفتگو را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم و این کار در قالب کرسی ها، مناظره و یا نشست‌های دانشجویی انجام شود.

متفکر آزاد یادآور شد: دانشجویان باید به این سمت بروند که بحث‌ها در فضای منطقی انجام شود و در این بحث‌ها مشکلات نمایان می‌شود. اتفاقاتی که اخیرا در دانشگاه‌ها رخ داده برای ما یک فرصت است؛ چرا که می‌فهمیم ریشه مشکلات کجاست و چگونه باید برای حل مشکلات اقدام کنیم.

مرتبط ها