کد خبر: 449952

مسیر بازگشت به عزت برای تمامی کشور‌های اسلامی رشد علمی است

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل وزارت علوم گفت: در حقیقت راه بازگشت به عزت و استقلال برای کلیه کشور‌های اسلامی، رشد علمی است؛ زیرا علم قدرت و اتحاد می‌آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» جلسه هم اندیشی دانشجویان بین الملل با دکتر محمدجواد سلمانپور، معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل در محل این سازمان برگزار شد.

دکتر سلمان‌پور در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان گفت: فرصت‌هایی که جمهوری اسلامی برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل فراهم کرده است تا به رشد و ارتقای مسلمانان و کشور‌های آزاده بینجامد، یک نعمت الهی محسوب می‌شود. اگر از این فرصت‌ها خوب استفاده شود، می‌تواند گام‌هایی هر چند کوچک در راستای قدرتمند شدن، استقلال و همگرایی هر چه بیشتر کشور‌های اسلامی و احیای تمدن عظیم اسلامی باشد.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل ادامه داد: شیشه عمر استکبار این است که کشور‌های دیگر نسبت به او وابسته و نیازمند باقی بمانند. رشد علمی، اقتدار، عزت و قدرت آور است. در حقیقت راه بازگشت به عزت و استقلال برای کلیه کشور‌های اسلامی رشد علمی است؛ زیرا علم اقتدار و اتحاد می‌آورد.

دکتر سلمان‌پور در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و غرب به عمق این قدرت از سال‌ها پیش پی برده‌اند؛ بنابراین سعی کرده‌اند کشور‌ها را در رشد و پیشرفت علمی و فناوری محدود ، وابسته و نیازمند خود کنند تا مبادا در زمینه قدرت علمی به سطح آنان برسند.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه دانشجویان بین‌الملل ضمن بررسی مشکلات و راه‌کار‌های رفع آن‌ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

مرتبط ها