کد خبر: 453836

برگزاری هفته پژوهش دانشجویی در دانشگاه مفتح خوزستان +عکس

هفته پژوهش دانشجویی در این دانشگاه با اجرای ۵۶ برنامه و با برپایی نمایشگاه انجمن‌های علمی دانشجویی که در آن از آخرین دستاوردهای پژوهشی خود رونمایی کرده‌اند، برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، هفته پژوهش دانشجویی در این دانشگاه با اجرای ۵۶ برنامه و با برپایی نمایشگاه انجمن‌های علمی دانشجویی که در آن از آخرین دستاوردهای پژوهشی خود رونمایی کرده‌اند، برگزار شد.

در این نمایشگاه که در ۳ روز و با حضور انجمن‌های علمی دانشجویی و شرکت‌هایی مثل شرکت شیر پگاه خوزستان همراه بود، دانشجویان هر رشته در قالب غرفه‌های انجمن‌های علمی به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود پرداخته و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ساخت دستگاه پایش انرژی دانشگاه‌، کوادکوپتر دوگانه سمپاش و فیلمبردار، معرفی گیاه باستانی نیل و روش‌های تجاری‌سازی آن، تولید ماست‌های رنگی، کیک‌های بدون گلوتن و فرمولاسیون جدید محصولات غذایی، دستگاه سنجش ترکیبات تخم‌مرغ و سلامت آن، نمایش شماتیک تقریب اقوام خوزستان در قالب غرفه در بخش توسعه روستایی و ....، بخشی از جدیدترین دستاوردهای دانشجویان در این هفته بود که به معرفی آن‌ها پرداختند.

بررسی وضعیت ایران از نظر شاخص عملکرد محیط‌ زیست، مبانی و کاربرد کروماتوگرافی مایع در تجزیه مواد غذایی، استخراج روغن، تولید پنیر موزارلا به شیوه جدید، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید و استانداردسازی گیاهان دارویی، معرفی روش آبیاری box water و اثر آلاینده‌های نوظهور نانو-میکرو پلاستیک بر محیط زیست، بخشی از عناوین ۵۶ کارگاه و سمینار علمی برگزارشده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در هفته پژوهش بود.

کارگاه آموزش پروپوزال‌نویسی، کارگاه کارآفرینی، صفر تا صد راه‌اندازی کسب ‌و کار دانش‌بنیان، کارگاه طراحی آزمایش و آنالیز داده‌ها در باغبانی و بررسی فرآیند خلاقیت و نوآوری در صنعت دامپروری، بخشی از دیگر کارگاه‌های برگزار شده در این هفته بود که در راستای توانمندسازی دانشجویان و افزایش ارتباط مؤثر آن‌ها با صنعت و بازار کار برگزار شد.