کد خبر: 454587

راه‌اندازی کمیسیون سبک زندگی با هدف ارتباط با جامعه

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: پژوهش‌های علوم انسانی سهمیه خاص در باشگاه طلایه‌داران دانشگاه تهران می‌گیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهدی فکور ثقیه، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در خصوص مهمترین فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم انسانی گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و تقریبا گروه‌های علوم انسانی در این دانشگاه در رتبه‌های یک کشور هستند. علوم انسانی از جمله علوم است که جنبه حمایتی دارد؛ مثلا ما باشگاه طلایه داران علم را در دانشگاه تهران راه اندازی کردیم و به این موضوع واقف هستیم که اگر بخواهیم علوم انسانی را مانند سایر علوم در نظر بگیریم، نمی تواند مانند سایر علوم در رقابت باشد.

وی افزود: در نظر داریم که سهمیه جداگانه‌ای برای علوم انسانی در باشگاه طلایه داران دانشگاه در نظر بگیریم که وظیفه آن‌ها رساندن دانشگاه تهران به مرجعیت علمی در بین دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های جهان است.

فکور اضافه کرد: در جلسات متعددی که برگزار می‌کنیم حمایتی ویژه از موسسات پژوهشی مرتبط با علوم انسانی داریم. در جلسات آن‌ها شرکت می‌کنیم و مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی می‌کنیم. سعی ما این است که ارتباط این کمیسیون‌ها را با جامعه بیشتر کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کمیسیون سبک زندگی را در دانشگاه راه اندازی کردیم که این کمیسیون تاکید خاصی به بحث علوم انسانی و خدمت به جامعه دارد. توجه به معضلات و مشکلات جامعه بسیار مهم است که این کمیسیون با هدف ارتباط بیشتر با جامعه راه اندازی شده است.

مرتبط ها