کد خبر: 455881

سفرهای استانی وزیر میراث‌فرهنگی قابل تقدیر است

او با تاکید بر اینکه ثبت ملی مجموعه باغات بروجرد با افزایش ظرفیت اشتغالزایی استان همراه است، ادامه داد: توجه به جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی لرستان همگی بخشی از برنامه‌های بنیادین برای رشد و پیشرفت این استان محسوب می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میراث آریا، فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خشنودی و رضایت از سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لرستان، گفت: در جریان سفر مهندس ضرغامی به این استان بخشی از خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم در حوزه فرهنگی شنیده شد و او نیز قول‌های مساعدی را برای رسیدگی به امور داد.

مقصودی با بین این که مهمترین خواسته ما ثبت ملی مجموعه باغات بروجرد است، افزود:  مجموعه باغات بروجرد دارای ویژگی‌های ممتازی است که ثبت ملی و معرفی شایسته این ظرفیت عظیم فرهنگی موجب رشد و رونق هرچه بیشتر گردشگری کشاورزی و در نهایت توسعه اقتصاد گردشگری خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه ثبت ملی مجموعه باغات بروجرد با افزایش ظرفیت اشتغالزایی استان همراه است، ادامه داد: توجه به جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی لرستان همگی بخشی از برنامه‌های بنیادین برای رشد و پیشرفت این استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تملک خانه تاریخی افتخارالاسلام، ادامه داد: دو دانگ باقی‌مانده خانه افتخار الاسلام هنوز تملک نشده است که از مطالبات اصلی ما تعیین تکلیف وضعیت آن است.

مقصودی ضمن ابراز خرسندی از بازدید و پیگیری‌های مهندس ضرغامی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان لرستان، اظهار کرد: از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دلیل سفرهای استانی و بازدیدهای مسئولانه نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

او همچنین با بیان این که پس از پیگیری‌های مهندس ضرغامی زمینه تامین اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان برای تملک خانه‌های تاریخی سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت، افزود: وجود آثار اسلامی، تاریخی و‌ ظرفیت‌های متعدد فرهنگی و گردشگری در شهرستان بروجرد وظیفه سنگین حفظ و حراست از آنها را می‌‌طلبد و امیدواریم با بازدید و پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی اعتبار بسیار خوبی برای تملک خانه‌‌های این شهرستان مصوب شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در پایان با اشاره به فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم فرهنگ ایرانی اسلامی را حفظ کنیم باید از این داشته‌ها به خوبی مراقبت کنیم، گفت: این میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی از ادوار گذشته به ما رسیده و داشته‌های کهن ما محسوب می‌شوند. به نظر من باید از همین نقاط تاریخی و فرهنگی شروع کرد. برای مثال معماری‌‌های اصیل بروجرد قدمت و اصالت تاریخ ارزشمند ایرانی اسلامی را به ما گوشزد می‌کنند و به انسان انگیزه‌ای برای بودن و ماندن می‌دهند و ما امروز به این گذشته پر اصالت افتخار می‌کنیم.