کد خبر: 456284

شناسایی و دستگیری اعضای باند ۵ نفره توزیع‌ ارزهای جعلی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره توزیع‌کنندگان ارزهای جعلی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند 5 نفره توزیع‌کنندگان ارزهای جعلی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: اوایل آذر ماه سال جاری خبری مبنی بر توزیع ارزهای جعلی «روپیه هندی» جعلی در محدوده بازار تهران دریافت شد و با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کارکارگاهان مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه موفق شدند 2 تن  از اعضای این باند را که از اتباع کشورهای همسایه  بودند در حال توزیع اسکناس های جعلی دستگیر کنند ادامه داد: در بررسی های دقیق تر،  از متهمان 105 قطعه اسکناس جعلی  شامل 89 قطعه اسکناس 2000روپیه ای و  16 قطعه اسکناس 5000روپیه ای   کشف شد.

این مقام انتظامی توضیح داد: متهمان  پس از انتقال به اداره سیزدهم  این پلیس اظهار کردند اسکناس ها را از 3 تبعه دیگر از کشورهای همسایه خریداری کردند و در شاخه دیگری از بررسی ها، کارآگاهان مخفیگاه این 3 متهم را در شهر قم شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تهران گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان سایر اعضای این باند را نیز در شهر قم دستگیر کرده و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.

گودرزی خاطرنشان کرد : با اعتراف متهمان به بزه انتسابی، هر 5 متهم با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند.

 

مرتبط ها