کد خبر: 457061

اعتصاب بیش از ۷ هزار پرستار در نیویورک

رسانه ها از اعتصاب بیش از ۷ هزار پرستار در ۲ بیمارستان شهر نیویورک واقع در آمریکا خبر می دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سترِیت تایمز، بیش از ۷ هزار پرستار در دو بیمارستان بزرگ شهر نیویورک آمریکا امروز دوشنبه پس از توقف مذاکرات در خصوص افزایش دستمزدهایشان اعتصاب کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، پرستاران مذکور در ارتباط با حقوق اندک و تعداد کم کارکنان که به افزایش فشار کاری خود منتهی می‌شود، اعتراض دارند.

انجمن پرستاران ایالت نیویورک در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: بیش از ۷۰۰۰ پرستار در مرکز پزشکی «مونتفیوره» در «برانکس» و بیمارستان «کوه سینا» در منهتن حضور دارند.

«ماریو سیلنتو» رئیس AFL-CIO ایالت نیویورک، گفت: این پرستاران متخصصانی هستند که مراقبت‌های باکیفیت از بیمار را در شرایط غیرقابل تصور ارائه می‌دهند. رفتار بیمارستان‌ها با این پرستاران گواه این موضوع است که تمام سخنان تمجید آمیز از آنها یعنی قهرمانان مراقبت‌های بهداشتی‌ شأن در طول همه‌گیری کرونا توخالی بود.

بیمارستان‌ها نیز امروز دوشنبه در بیانیه های جداگانه‌ ای اعلام کردند که پیشنهاد افزایش حقوق ۱۹.۱ درصدی را به پرستاران ارائه کرده‌ اند. بیمارستان «مونتفیوره» همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۷۰ موقعیت جدید کار پرستاری ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر، «اریک آدامز» (Eric Adams) شهردار نیویورک مدعی شد که وی و کارکنانش از نزدیک اوضاع جاری را زیر نظر داشته و نظام مراقبت‌های بهداشتی شهر آماده رسیدگی به چالش‌های منشعب از این اعتصاب است!

مرتبط ها