کد خبر: 4601

حمایت اردوغان از برنامه هسته ای ایران

اردوغان ضمن تهدید خواندن اسراییل برای جهان گفت: آنهایی که در خصوص برنامه های هسته ای ایران هشدار می دهند چرا درباره فعالیت های هسته ای اسراییل که منکر داشتن سلاح اتمی نیست این هشدار ها را نمی دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از جهان، رجب طیب اردوغان رژیم صهیونیستی را به تهدید امنیت منطقه و استفاده از زور نامتعارف علیه فلسطینی ها متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه از رژیم صهیونیستی خواست تا به نقض حریم هوایی و دریایی لبنان پایان دهد.

رجب طیب اردوغان همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست نا همان فشاری را که در خصوص برنامه های هسته ای ایران به ایران وارد می کند را به رژیم صهیونیستی هم وارد کند.

نیویورک تایمز به نقل از اردوغان نوشت: ما هرگز در برابر دیدگاه های رژیم صهیونیستی نمی توانیم ساکت بمانیم. این رژیم از زور نامتعارف استفاده می کند و با تن ندادن به قطعنامه های شورای امنیت، امنیت جهان را با خطر مواجه کرده است.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سعد حریری نخست وزیر لبنان سخن می گفت اسراییل را تهدید امنیت لبنان خوانده و قول داد از شکایت لبنان علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت حمایت کند.

وی در خصوص حمله احتمالی به ایران برای توقف برنامه هسته ایش هشدار داده و گفت: منطقه تحمل را ندارد .

او ادامه داد : آنهایی که در خصوص برنامه های هسته ای ایران هشدار می دهند چرا درباره فعالیت های هسته ای اسراییل که منکر داشتن سلاح اتمی نیست این هشدار ها را نمی دهند.

وی همچنین از 5 عضو دایم شورای امنیت خواست تا در خصوص برنامه هسته ای ایران منصفانه عمل کنند.

مرتبط ها