کد خبر: 461853

محمد صادق کوشکی؛

با رهبری مناظره کنیم؟

یکی از مدیران میانی دولت سیزدهم در پاسخ به اشکالات وارده به طرح مولدسازی گفته: بروید با رهبری مناظره کنید!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از محمد صادق کوشکی*// یکی از مدیران میانی دولت سیزدهم در پاسخ به اشکالات وارده به طرح مولدسازی گفته: بروید با رهبری مناظره کنید!

مشکل از آنجا شروع می‌شود که بسیاری از مسئولان نظام در ۳ دهه گذشته، مواجب و امکانات ناشی از مدیریت را نوش جان کرده اما مسئولیت و عواقب اقداماتشان را به گردن رهبری انداخته‌اند! (چون شجاعت بر عهده گرفتن مسئولیت تصمیماتشان را نداشته‌اند)
برای این عده، "رهبر" مساوی"ولی" نیست! خاکریزی است که پشت آن سنگر می‌گیرند تا گلوله‌ها (نقدها، ایرادات و اعتراضات) به جای آنها، به خاکریز اصابت کند!
این عده "فدایی و پیرو" رهبری نیستند بلکه رهبر و جایگاه و شخصیت ایشان را "فدای" منصب و میز و قدرت‌طلبی‌شان می‌کنند! (مثل حسن روحانی که روز جمعه از گرانی بنزین مطلع شد و مسئولیت گرانی را هم به گردن رهبری انداخت!)

 در این میان قحطی "جوانمردی" هم بیداد می‌کند! نامردها مسئولیت گندها، تخلفات و اشتباهاتشان را هم نمی‌پذیرند!

 یاد "جوانمردانی" به خیر که جانشان را فدای یک "لبخند حضرت امام" می‌کردند ...

 علت اصلی بقای چنین موجوداتی در ساختار مدیریتی نظام، مماشات و نگاه محافظه‌کارانه و غیرانقلابی مسئولان ارشد و سران قوا به این "مدیران غیر مسئول" است!

طرح مولدسازی توسط کارشناسان و مدیران میانی دولت رئیسی تهیه و در نشست سران سه قوه تصویب شده و تایید آن توسط رهبر انقلاب به معنای تایید محتوای آن نیست (چون بدون تایید ولی فقیه این مصوبه قابلیت اجرا نداشته و فاقد ارزش حقوقی است)

تایید رهبری در مصوبه سران سه قوه جهت افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ و طرح مولدسازی، شکلی است و نه محتوایی، همان گونه که تایید یک قانون  توسط شورای نگهبان به منزله تایید محتوای آن نیست بلکه نشانه عدم مغایرت آن قانون با شرع و قانون اساسی است.

اگر طرح مولدسازی قابل دفاع است پس کسی (خصوصا تهیه‌کنندگان آن) نباید از بحث و گفتگو و مناظره درباره آن فرار کند و اگر قابل دفاع نیست هزینه کردن جایگاه و شخصیت رهبر انقلاب برای آن، ظلم فاحش به ولی‌فقیه و ایمان مردم است!

*استاد دانشگاه