کد خبر: 468427

تعادل بین دستمزد کارگران و کارمندان ضروری است

امام جمعه موقت سمنان ضمن اشاره به ضرورت توجه به وضعیت معیشتی کارگران، گفت: مسئولان به خصوص دولتی‌ها باید بتوانند بین کارگران و کارمندان یک تعادل مناسب ایجاد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز کار و کارگر و با بیان اینکه کارگران ستون فقرات و اسکلت اصلی توسعه و پیشرفت و آبادانی در کشورمان هستند، ابراز کرد: توجه به وضعیت معیشتی کارگران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت کار کارگران در اقتصاد کشور، افزود: مسئولان به خصوص دولتی‌ها باید بتوانند بین کارگران و کارمندان یک تعادل مناسب ایجاد کنند.

کارگر میدان‌دار رشد
امام جمعه موقت سمنان کارگران را میدان دار رشد تولید دانست و تاکید کرد: باید به این قشر بیش از پیش بها داده شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند اگر پیشرفت می‌خواهیم باید برقراری عدالت نیز همراه با پیشرفت بیش از پیش مورد توجه باشد.

مهدوی نژاد در ادامه ضمن اشاره به گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مطهری، بیان کرد: این شهید بزرگوار شهید تبیین محسوب می‌شود چرا که ایشان تبیین را سرلوحه خود قرار داده بود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین خنثی‌کننده دسیسه شوم بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از انتظارات ما از معلمان این است که بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در پرورش نوجوانان و جوانان انقلابی، تمرکز داشته باشند.

رسالت شوراهای اسلامی
امام جمعه موقت سمنان ضمن اشاره به رسالت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستا نیز بیان کرد: این نهادها که با رأی مستقیم مردم نیز انتخاب می‌شوند در امور یک منطقه شامل عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و… بسیار تأثیرگذار هستند.

مهدوی نژاد سرعت‌بخشی در حوزه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را یکی از رسالت‌های مهم شوراهای اسلامی دانست و گفت: شوراها تلاش کنند تا مسائل مردم با سهولت بیشتری رفع شود.

وی همچنین به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که معظم له نیز فرمودند امروز اتحاد و هم افزایی بیش از هر چیز در کشورمان نیاز است.