کد خبر: 469298

اعتراض جمعی از تشکل‌های دانشگاه فرهنگیان مشهد نسبت به وقایع پردیس شهید هاشمی‌نژاد

دانشجویان مؤمن‌ِ انقلابی و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان مشهد در اعتراض به وقایع پردیس شهید هاشمی‌نژاد در در سایه بی‌توجهی مسئولین دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» دانشجویان مؤمن‌ِ انقلابی و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان مشهد در اعتراض به وقایع پردیس شهید هاشمی‌نژاد در در سایه بی‌توجهی مسئولین دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) :«ابزارها و فعالیت ها و کار های فرهنگی باید در اختیار جوانان قرار گیرند». ۱۳۸۰/۲/۱۲

با عنایت به اهمیت ویژه دانشگاه فرهنگیان در راهبری و تعالی نظام تعلیم و تربیت، پیش نیاز اساسیِ اثربخش بودن این دانشگاه مهم در انجام رسالت خود، سلامت فضای فرهنگی و معنوی این مجموعه می‌باشد. اتفاق اخیر که در تاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۳ در تالار امام علی(ع) پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس رخ داده است موجب گله‌مندی و اعتراض دانشجویان مؤمن‌ِ انقلابی و تشکل‌های فرهنگی این دانشگاه شده است. درخصوص رخ داد پیش آمده و حواشی آن توجه به چند نکته ضروری است.

۱_ با توجه به اینکه دانشجویان ترددی در ساعات شب و روزهای غیر اداری اجازه‌ی ورود به دانشگاه را ندارند و همچنین والدین دانشجویان برای ورود به دانشگاه دچار مشکل هستند و باید در مقابل درب دانشگاه منتظر فرزندان خود بمانند، با این وجود چطور تالار همایش پردیس خواهران به افرادی اجاره داده می‌شود که با رفتارهای خلاف شئونات و کشف حجاب در فضای عمومی پردیس به فضای فرهنگی سالم این مکان لطمه وارد کنند و در سایه بی‌توجهی مسئولین دانشگاه فضای عمومی پردیس را تحت تاثیر قرار دهند؟

۲_ دانشجویان و تشکل‌های دانشگاه برای برگزاری ساده‌ترین مراسمات علمی و فرهنگی با انواع سنگ‌اندازی‌ها و محدودیت‌ها از سوی مسئولین دانشگاه روبرو می‌شوند، حال آن‌که در سایه عدم نظارت و تدبیر مسئولین محیط عمومی دانشگاه محل برگزاری مراسماتی می‌شود که با عدم رعایت قوانین و ضوابط این مجموعه علمی و فرهنگی، آسیب به فضای فرهنگی دانشگاه را به دنبال دارد.

۳) با عنایت به رسالت مهم و حیاتی دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی و نیاز به پیشرفت مستمر کمی و کیفی این دانشگاه، این حد از سهل‌انگاری مسئولین محترم در انجام وظایف خود و در صیانت از فضای فرهنگی دانشگاه مورد قبول نیست و انتظار جدیت و همت مضاعف از سوی مسئولین دانشگاه می‌رود.

با عنایت به موارد مذکور، تشکل‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان مشهدمقدس منتظر پاسخ قانع‌کننده از سوی مسئولین محترم پردیس و مدیریت استانی هستند و انتظار می‌رود این مطالبه‌گری و دغدغه‌مندیِ دانشجویان انقلابی اصلاح در رویه و رویکرد مسئولین را به دنبال داشته باشد.

«والسلام علی من التبع الهدی»

از طرف جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد جامعه و شورای صنفی و هیات و کانونها

مرتبط ها