کد خبر: 472814

نهمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر در ۶ استان کشور برگزار می‌شود

قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر گفت: نهمین دوره اردوهای تدریس جهادی وتر، به زودی در تابستان ۱۴۰۲ در ۶ استان تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان و قزوین برگزار می‌گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر، محمدجواد حاتمی گفت: هشتمین دوره‌ی اردوهای تدریس جهادی وتر، با مشارکت 70 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در طی 5 هفته، در محله شهید هرندی دروازه غار تهران، برگزار شد.

وی افزود: اردوی تدریس جهادی وتر با مشارکت 55 نفر از دانشجویان برادر و 15 نفر از دانشجویان خواهر برگزار شد که دانشجویان به مدت 5 هفته(3 هفته در اردیبهشت و 2 هفته در خرداد ماه) در روز پنجشنبه، از صبح تا عصر به تدریس پرداختند.

حاتمی خاطرنشان کرد: باید بگویم ما جهت حضور در منطقه هرندی و شرکت در اردوی تدریس جهادی وتر، شاهد ثبت نام حدود ۱۵۰ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بودیم که این امر نشان از استقبال گسترده و رغبت فراوان دانشجویان به تدریس‌های جهادی و کسب تجربه‌های عملی و غیر تئوریکِ آموزشی و خدمت به مناطق کم برخوردار می‌باشد.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی این اردوها، پوشش ضعف های دروس صلاحیت معلمی و عدم کفایت دروس کارورزی در راستای تعالی روحیه معلمی و کسب تجربه‌ی آموزشی است.

حاتمی خاطرنشان کرد: در این دوره از اردوهای تدریس جهادی وتر، در مجموع حدود 80 نفر دانش‌آموز مورد تعلیم جهادگران قرار گرفتند که از این بین 50 نفر را دانش‌آموزانِ پسر و 30 نفر از آنان را دانش آموزان دختر تشکیل می‌دادند.

وی در ادامه گفت: رشد و تقویت بنیان معلمی دانشجومعلمان، از جمله اهداف اردوی تدریس جهادی وتر است؛ لذا سعی شده که تدریس با شیوه‌ی تعاملی و کارِ گروهی صورت گیرد تا هم دانش‌‌آموزان، درس را بهتر یاد بگیرند و هم دانشجومعلمان بر این شیو‌ی نوین تدریس، یعنی تدریس تعاملی، تسلط بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: همچنین از آنجایی که فصل امتحانات خرداد ماه نیز فرا رسیده بود و با توجه به جو حاکم در منطقه، گرفتن نمره‌ی قبولی برای دانش‌آموزان، تاثیر ویژه‌ای در تشویق آن‌ها از سوی خانواده و موفقیت آنها در آینده داشت؛ فلذا سعی کردیم تا محور تدریس، رفع اشکال و موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات خرداد ماه باشد.

حاتمی در پایان گفت: نهمین دوره اردوهای تدریس جهادی وتر، به زودی در تابستان 1402 در 6 استان تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان و قزوین برگزار می‌گردد که در این مرحله، دانشجومعلمان بومی هر استان با الگو گیری از هشتمین دوره این اردو، در استانهای خود به تدریس خواهند پرداخت.

منبع: فارس

مرتبط ها