کد خبر: 474164

جلسات شورای آموزش و پرورش هدفمند برگزار شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس خواستار برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت هدفمند و کیفی از سوی وزیر کشور شد و گفت: این امر باید در ارزیابی استانداران، فرمانداران و بخشداران لحاظ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سیدمحمد مولوی با ارسال نامه‌ای به «احمد وحیدی» وزیر کشور خواستار برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت هدفمند و کیفی شد و تاکید کرد این امر باید در ارزیابی استانداران، فرمانداران و بخشداران لحاظ شود.

در این نامه با اشاره به اهمیت جایگاه شورای آموزش و پرورش در سطح کشور بیان شده است: همانگونه که استحضار دارید قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ به منظور تحقق مشارکت و نظارت جمهوری اسلامی ایران مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها مصوب، و آئین نامه اجرایی آن بنا به پیشنهاد هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۶/۲/۳۱ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تدوین و به استناد ماده (۲۲) قانون تشکیل شوراها به استان‌ها ابلاغ گردید.

در این نامه تاکید شده است: با عنایت به اهمیت و تأثیر گذاری این شوراها در توسعه و پیشرفت کمی و کیفی آموزش و پرورش و تحقق شعار عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی منبعث از سند تحول بنیادین و با توجه به زیست بوم جغرافیای، فرهنگی و اقتصادی استان‌ها و شهرستان‌ها و به منظور ایجاد التزام و توجه هر چه بیشتر استانداران و فرمانداران به کیفی سازی برگزاری جلسات شوراهای مذکور، پیشنهاد شود ترتیبی اتخاذ گردد تا دو مورد توجه قرار گیرد.

در این نامه خواسته شده است: مؤلفه برگزاری هدفمند و کیفی جلسات شورا به عنوان یکی از شاخص‌های مهم عملکردی سالانه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزن دهی به این شاخص در امتیازات عملکردی دستگاه‌های مذکور و ارزشیابی استانداران و فرمانداران و بخشداران در نظر گرفته شود.

در این نامه تاکید شده است: صدور بخشنامه برای استانداری‌ها، فرمانداری‌ها مبنی برگزاری منظم جلسات در آموزش و پرورش و حضور فعال اعضا عضو و الزام دستگاه‌های مرتبط در اجرای مصوبات شورا که عملکرد استانداران و فرمانداران و بخشداران در این مؤلفه جز شاخص‌های عملکردی و ارزشیابی مهم و سالانه آنان قرار گیرد.

مرتبط ها