کد خبر: 474392

وزارت دفاع از ظرفیت بزرگ دانشگاه ها استفاده کند

وزیر علوم گفت: ۷۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۵۰ هزار دانشجوی دکترا در کشور مشغول تحصیل و پژوهش هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدعلی زلفی گل در نشست راهبردی وزارت دفاع که ظهر امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: این که جمهوری اسلامی ایران در دنیا از وجاهت و منزلت بالایی برخوردار است در نتیجه امنیت برآمده از فداکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های مسلح و توجه آن‌ها به علم و دانش، خلاقیت و نوآوری است.

وزیر علوم با اشاره به این که مشاهده پیشرفت‌های صنایع دفاعی باعث احساس غرور و افتخار در هر ایرانی می‌شود گفت: در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت سعی داریم دانشجویان با این پیشرفت‌ها آشنا شده و هویت ملی خود را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا بر‌ای پژوهش‌های دفاعی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند، چون این صنایع در رسیدن به مرز‌های دانش و فناوری‌های جدید پیشرو هستند و سرریز صنایع دفاعی می‌تواند پژوهش در سایر زمینه‌ها را تحرک ببخشد و در کشور ما نیز در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که ۷۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۵۰ هزار دانشجوی دکترا در کشور وجود دارد گفت: وزارت دفاع از این ظرفیت بزرگ دانشی استفاده کند.

وی افزود: تعریف پایان‌نامه‌های کاربردی و مرتبط با نیاز‌های وزارت دفاع، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری، همایش‌های علمی مشترک و محققان پسا دکترا و محققان آزاد از مسیر‌های همکاری بیشتر دانشگاه‌ا با وزارت علوم است.

وزیر علوم با تشکر از سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با تلاش ایشان فرآیند امریه سربازی اعضای هیات علمی مجددا شروع شد و امریه دانشجویان پسا دکتری نیز در حال انجام شدن است.

زلفی گل تاکید کرد: اگر تعامل وزارت دفاع و دانشگاه‌های نظامی و دفاعی با محققان و دانشجویان ما بیشتر شود می‌توانند برای کادرسازی و بهره مندی از دانشجویان با استعداد و متعهد در آینده نیز برنامه ریزی کنند.

گفتنی است که تفاهم‌نامه همکاری‌های وزارت علوم و وزارت دفاع در امور پژوهشی و فناوری به امضای زلفی‌گل وزیر علوم و امیر آشتیانی، وزیر دفاع رسید.

مرتبط ها