کد خبر: 474709

غول کنکور ترس ندارد

آیا واقعا کنکور، غول هست؟ چرا؟ شاید چون خیلی وحشتناک است؟ اما واقعیتش این است که کنکور، غول نیست؟ اصلا وحشتناک هم نیست؟ کنکور حتی دیگر سرنوشت‌ساز هم نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شمارش معکوس برای برگزاری کنکور شروع شده است. این روزها برای خیلی از کنکوری‌ها روزهای سختی هست. چون تا چند روز دیگر باید در آزمون سرنوشت‌ساز کنکور شرکت کنند. این کلمه «سرنوشت‌ساز» خیلی خاص است و همین هم هست که بار سنگینی به کنکور می‌دهد تا آنجا که از عنوان «غول» برای کنکور یاد می‌شود.

اما آیا واقعا کنکور، غول هست؟ چرا؟ خوب چرا می‌گویند غول؟ شاید چون خیلی وحشتناک است؟ اما واقعیتش این است که کنکور غول نیست؟ اصلا وحشتناک هم نیست؟ کنکور حتی دیگر سرنوشت‌ساز هم نیست.

کنکور، یک آزمون ورودی برای حضور در دانشگاه است. یک آزمون برای کسانی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند و ادامه تحصیل بدهند. در گذشته سهم قبولی کسانی که در این آزمون شرکت می‌کردند خیلی کم بود اما الان دیگر برای همه داوطلبان کنکور، تقریبا یک صندلی در دانشگاه هست.

الان دیگر رشته‌های مختلفی آمده است و دانشگاه‌های مختلفی هم ایجاد شده‌اند. اما همچنان داوطلبان کنکور، از غول کنکور می‌ترسند. حتی امسال، 40 درصد از سهم امتیازی کنکور به امتحانات نهایی اختصاص دارد.

پس وقت آن رسیده که از کنکور نترسید. با آرامش سر جلسه امتحانتان بروید و بدانید که اگر درس‌هایتان را خوانده باشید از پس آن هم بر می‌آیید. به همین راحتی.

منبع: فارس

مرتبط ها