کد خبر: 475893

طراحی اطلس مشاغل در اولویت دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گرفت

نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، عرفان خسرویان ضمن ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته، دانشگاه را در حوزه‌های مختلف از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاری‌های بین‌المللی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار داد و اهداف، چشم‌انداز و راهبردهای دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، عرفان خسرویان ضمن ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته، دانشگاه را در حوزه‌های مختلف از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاری‌های بین‌المللی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار داد و اهداف، چشم‌انداز و راهبردهای دانشگاه را تشریح کرد.

خسرویان ضمن تأکید بر ضرورت تدوین سند آمایش گفت: ما باید از اکوسیستم صنعت، اشتغال و نیروی کار درآمدزایی کرده و از طرفی، بانک فارغ‌التحصیلان را سامان‌دهی کنیم.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که دانشگاه باید به آن فکر کند حوزه حکمرانی است، اعم از حکمرانی انرژی، آب، قوانین و مسائلی از این دست. اما مسئله حکمرانی تقلیدی نیست و هر کشوری الگوی خود را دارد. در حوزه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و یک اطلس مشاغل را طراحی کنیم.

وی همچنین افزود: باید به سراغ بخش خصوصی برویم. رؤسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید با اتاق بازرگانی و تولیدکنندگان رابطه تنگاتنگی برقرار کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص اهمیت مسئله مهارت‌آموزی گفت: اولویت دانشگاه ما گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، بلکه شایستگی مهارتی بیشتر مد نظر ما است و ما در دانشگاه تربیت تکنیسین را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ بنابراین باید برنامه‌هایمان را بر اساس این هدف بزرگ پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما امروزه به حوزه صلاحیت حرفه‌ای نیاز داریم و باید آن را در اختیار بگیریم. به همین دلیل به مرکز یا معاونت صلاحیت حرفه‌ای نیازمندیم.

خسرویان ضمن تأکید بر اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی در راستای جذب حداکثری دانشجو و معرفی دانشگاه به مخاطبان، روابط عمومی‌ها را به ایجاد برقراری ارتباط با رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما ترغیب کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تبیین کنند و ترویج آموزش‌های مهارتی می‌بایست در ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و صدا و سیما در تمامی استان‌ها صورت گیرد.

مرتبط ها