کد خبر: 476708

حسین جهانگیری؛

پس قوه مهریه چه می‌شود؟

اگر نمیتوانید کار کنید و تصمیم درست بگیرید، هیچ اجباری برای حضور در مناصبی که برای هرکدام از آنها خون صدها هزار شهید جاریست، وجود ندارد. مسئولیت هایتان را واگذار کنید و به کرسی های دانشگاه و حوزه های علمیه برگردید و آنچه را که ازدین و فرهنگ و مردم به اشتباه آموخته اید ، دوباره فراگیرید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حسین جهانگیری*// قدیم ترها که ما کم سن و سال تر از حالا بودیم؛  به ما می آموختند ”آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود“ و یاد میگرفتیم کم کاری های گذشته مان را اصلاح کنیم و به جبران آنها بپردازیم . اما حالا کمی که بزرگتر شدیم، متوجه شدیم تمثیل های این چنینی را عده ای از آقایان فقط در گوش ما فرو میکردند و برای خود صرفا روخوانی کرده و طوطی وار حفظ نموده‌اند ، چرا که کاربرد این مفاهیم را هنوز نمی‌دانند.

شنیده ها از شروع مجدد فعالیت گشت ارشاد پس از ده ماه و با گذر از وقایعی تلخ ، دقیقا یکی از اینهاست .

آقایان تصمیم‌گیر عرصه فرهنگی کشور بیایید و کم کاری هایتان را به صورت شفاف بیان کنید و بگویید چگونه میخواهید آن ها را جبران کنید؟ قوه‌ی قهریه؟ ابزار های سلبی؟ ماشین و تذکر و ضابط و قضا؟ پس قوه ی مهریه چه میشود؟ ابزارهای ایجابی‌تان دقیقا کجاست؟ چرا از عطوفت و گفتگو استفاده نمیکنید؟ کار تربیتی قدم به قدم و عمیقتان چه شد؟ بنای اسلام و انقلاب و خط فکری بزرگان ما برخورد سخت بود یا تربیت و رشد و تاثیر بر قلوب؟
این اقدامات نسنجیده در کدام قسمت از منظومه ی فکری امامین انقلاب اسلامی قرار دارد؟

از قدیم گفته اند  ”آزموده را آزمودن خطاست“

اگر نمیتوانید کار کنید و تصمیم درست بگیرید، هیچ اجباری برای حضور در مناصبی که برای هرکدام از آنها خون صدها هزار شهید جاریست، وجود ندارد.  مسئولیت هایتان را واگذار کنید و به کرسی های دانشگاه و حوزه های علمیه برگردید و آنچه را که ازدین و فرهنگ و مردم به اشتباه آموخته اید ، دوباره فراگیرید.

به نظر میرسد ارشاد را با توهمات کودکانه اشتباه گرفته‌اید و حتی اگر ماجرای شروع به کار دوباره و شیوه ی ارشاد کذب باشد غافل از اینکه از بی بصیرتی و پافشاری بر اشتباه و هر آنچه جامعه را به سمت دو قطبی و اذهان را به سمت وهم دین ببرد ، باید پرهیز کرد ؛ با قوت به مسیر اشتباه خود ادامه میدهید...

وعده‌ی ما روزی که خون شهدا گریبان شما را با این اقدامات نسنجیده‌تان خواهد گرفت و یقینا آن روز باید پاسخگو باشید.

"ای بهتر که ما جاهل ها امر به معروف و نهی از منکر نکنیم"

شهید مرتضی مطهری

*فعال دانشجویی