کد خبر: 479302

رتبه ۲ کنکور زبان‌های خارجی:

از بچگی برای موفقیت ‌در زبان تلاش کردم

رتبه ۲ کنکور زبان‌های خارجی با تاکید بر اینکه احساس آرامش و شادی نقش موثری در موفقیت دارد، گفت: آماده‌سازی من در این رشته یک پروسه بلند مدت و چند ساله بوده که از بچگی آن را دنبال کرده‌ام و تبدیل به قسمتی از زندگیم شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به موفقیتش در کنکور سراسری، اظهار داشت: موفقیتم را مدیون تلاش و پشتکار خودم  و حمایت خانواده‌ام هستم.

وی افزود: از بچگی به یادگیری زبان علاقه زیادی داشتم و به همین دلیل از کتاب‌ها، فیلم‌ها و نماهنگ‌های زبان اصلی استفاده می‌کردم و این موارد در افزایش علاقه و یادگیری من کمک زیادی کرد؛ از طرفی پدر و مادرم در یادگیری زبان مشوق من بودند و اجازه دادند تا استعدادم را دنبال کنم و مجموع این عوامل منجر به موفقیتم در کنکور شد.

رتبه 2 کنکور زبان‌های خارجی در مورد تأثیر محیط مدرسه در موفقیتش خاطرنشان کرد: من در رشته انسانی تحصیل کردم با این حال مدرسه محیطی ایجاد کرده بود که دانش‌آموزان برای درس خواندن انگیزه لازم را داشته باشند و معلم‌ها نیز خیلی روحیه‌بخش بودند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مادرش در موفقیتی که به دست آورده است، یادآور شد: در ماه‌های قبل کنکور مادرم خیلی کمک کرد تا به بهترین شکل برای امتحان آماده شوم و پیشنهاد داد تا از سوالات کنکور ده سال اخیر استفاده کنم و این مسئله کمک کرد تا با نحوه طراحی سئوالات آشنا باشم و خیلی در موفقیتم نقش داشت.

کرمی با تاکید بر اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده، متذکر شد: من در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و پس از گذراندن دوره آموزش در کانون زبان نیز هیچ کلاس زبان دیگری نرفتم و خودم در این حوزه مطالعه کردم.

وی در پاسخ به اینکه روزانه چند ساعت را به مطالعه و درس خواندن تخصیص داده، گفت: میزان و شیوه درس خواندن برای هر کس فرق دارد؛ من از آن دست افرادی هستم که دوست نداشتم ساعات طولانی و پشت سر هم درس بخوانم و خانواده‌ام نیز این موضوع را درک می‌کردند و تلاش کردم تا با سبک خودم و به شیوه‌ای که تحت فشار زیادی نباشم، درس بخوانم؛ البته باید این را در نظر گرفت زبان رشته‌ای نیست که بتوان به صورت نکته‌ای آن را مطالعه کرد و مطالعه و آماده‌سازی من در این رشته یک پروسه بلند مدت و چند ساله بوده که از بچگی آن را دنبال کرده‌ام و تبدیل به قسمتی از زندگیم شده است.

کرمی داشتن احساس آرامش و شادی را مهم‌ترین عوامل موثر در کسب موفقیت خوانده و گفت:سلامت روان از هر چیزی مهم‌تر است و پدر و مادر در کنار مسئولین مدارس وظیفه ایجاد آرامش را بر عهده دارند.

مرتبط ها