کد خبر: 4801

بالاخره شکل گرفت:جلسه هیئت امنای جهاد دانشگاهی برای تعیین رئیس

سرانجام پس از یک ماه به تعویق افتادن مکرر جلسه هیئت امنای جهاد دانشگاهی برای تعیین رئیس جدید به دلایل مختلف از جمله عدم حضور کامل اعضای هیات امنا، این جلسه امشب و از دقایقی پیش آغاز شده و اعضای هیئت امنا در حال رایزنی برای این امر هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حمیدرضا طیبی عضو جهاد دانشگاهی از جمله اعضای هیئت امنا هستند که هم‌اینک در جلسه حضور دارند. با این وجود مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا این لحظه در جلسه حضور ندارد.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط حاضر، حمیدرضا طیبی رئیس فعلی جهاد دانشگاهی در سمت خود برای دوره 3 ساله آتی نیز ابقا خواهد شد، اما در عین حال از شاهین محمدصادقی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از اعضای جهاد دانشگاهی نیز به عنوان کسی که احتمال هرچند اندک می‌رود که اعضای هیئت امنا بر روی وی اتفاق نظر کنند نیز نام برده می‌شود.

روند معمول برای انتخاب ریاست جهاد دانشگاهی این است که اعضای هیات امنا بعد از بررسی‌های لازم در جلسات خود فردی را برای ریاست جهاد دانشگاهی معرفی خواهند کرد که با حکم رئیس جمهور برای دوره‌ای سه ساله در این سمت منصوب می‌شود.

تا کنون رحمتی 2 دوره و منتظری نیز 3 دروه ریاست جهاد دانشگاهی را به عهده داشته‌اند و طیبی نیز در 3 سال گذشته نخستین دوره ریاست بر جهاد دانشگاهی را تجربه کرده‌اند.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود.